کمک گرفتن از نیروی کاربران در اداره سایت

1
آموزش سئو

همیشه میگیم برای کاربران بنویسید. در کنار بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و مطالعات خودتون و استفاده از مقالات سایتهایی مثل سئو، بهتره به این نکته هم توجه کنید که کاربران فقط مشتری های سایت شما نیستند، بلکه اون ها ثروتی غنی برای شما نیز محسوب میشن. شما میتونید از نظرات اونها استفاده کنید، از ایده های جدید، از تبلیغات و …

در ادامه ۵ استراتژی بازاریابی اینترنتی برای کمک گرفتن از کاربران سایت را براتون توضیح میدم:

 

استفاده از ایده های جدید موجود در نظرات کاربران

اگه صاحب یک وب سایت باشید که مطالب خاصی می نویسید، حتما کاربرانی دارید که میان و در مورد نوشته شما نظر میدن. تا حالا دقت کردید که چند بار از نظرات اون ها ایده های جدید دستتون رسیده. اگه تا به حال به این موضوع توجه نکردید حتما دقت کنید. چون این نظرات سرشار از ایده های جدید برای مطالب بعدی سایت شماست! تو همین سایت سئو وقتی من مطلبی مینویسم همیشه مطلبی بعدی از نظرات دوستان شکل میگیره. باورتون نمیشه! وقتی تو یه برهه همه سوالشون در مورد اسپم شدن سایت هست این چیو میرسونه؟ میرسونه که سئو دست دست نکن. از یافته هات در مورد دلایل اسپم شدن و مهمتر از همه در اومدن از منجلاب اسپم بنویس. پس از این به بعد به نظرات بیشتر توجه کنید و اگه تو سایتتون امکان نظر دادن را بستید حتما یه تجدید نظری بکنید!

 

استفاده از انجمن در سایت

همه درباره اهمیت داشتن مطالب جدید در سئو سایت مطلعید و نیازی به تکرار نیست. البته این مسئله در عمل کار راحتی نیست و زمان بره. تا حالا به راه حل های زیادی هم فکر کردید ولی شاید تا به حال به این یکی از این زاویه نگاه نکرده باشید : راه اندازی یک انجمن برای وب سایتتون! بله یک انجمن بسازید و اجازه بدید سایرین در سایت شما مطالب جدید ایجاد کنند.

مزایای انجمن را میشه اینطوری لیست کرد:

  • ایجاد مطالب جدید و تازه برای موتورهای جستجو
  • باعث سر زدن دوباره و دوباره کاربران میشه. اونها میان تا ببینن مطالبشون بازدید داشته؟ پاسخ داده شده؟ و …
  • مثل همون نظرات، منبع فوق العاده ای از ایده های جدید برای شما و سایت شماست
  • ایجاد اعتماد بین شما و کاربران شما
  • توسعه یک جامعه فعال و پاسخگو
  • البته این را هم اضافه کنم که در کل موتورهای جستجو به انجمن ها علاقه دارند!

 

استفاده از شبکه های اجتماعی

نه نمیخوام حرف تکراری بزنم. نمیخوام بگم مطالبتون را در شبکه های اجتماعی بزارید و از این حرفا و میدونم همه وبمسترها برای استفاده از مزایای شبکه های اجتماعی خودشون پیش قدم هستند و مثلا خودمون میاییم و مطلب را توییت می کنیم و یا اینکه پلاس وان می کنیم و … ولی خوب این میشه تعریف اشتباه!

حالا که قراره از کاربرانمون کمک بگیریم بهتره که مطالب بصورتی باشه که اونها خودشون و بدون اینکه ما در خواست کنیم این کار را انجام بدند. حتی زمانیکه شما دکمه توییت در سایتتون ندارید اونها مطلب شما را در توییتر به اشتراک بزارند! حالا فقط شما زحمت بکشید امکانات اولیه مثل همین دکمه های شبکه های اجتماعی را دم دست بزارید!

حالا میگید چه باید کرد؟ خوب مطالبی بنویسید که:

  • جدید و منحصر به فرد باشه
  • جالب و بامزه باشه
  • بار عاطفی داشته باشه
  • غیر تبلیغاتی باشه

البته شرایط دیگه ای هم میشه داشته باشه که ما به همینا بسنده می کنیم.

اگه سایتتون جزء سایتهاییه که مطلب زیاد میزارید مثلا سایت تفریحی هستید، سعی کنید هر لینکی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک نزارید! چونکه وقتی ۲ بار یه لینک معمولی را کاربران ببینند، بار سومی در کار نخواهد بود! پس بهتره که مطلبی که به اشتراک میزارید:

  • یک فیلم سرگرم کننده  و جالب
  • مقاله اختصاصی و جالب
  • یک ماجرای سیاسی و یا مربوط به تکنولوژی که اخیرا ارائه داده
  • آخرین اخبار جهان
  • مطلب با عناصر قوی عاطفی
  • و …

را شامل بشه.

البته اینجا باید اعتراف کنم که حتی اگه همه این کارها را هم انجام بدید، متاسفانه تو کشور ما این مطلب زیاد جا نیفتاده که یه مطلب اگه به دردمون خورد با دیگران به اشتراک بزاریم!

 

کمک گرفتن از نیروی کاربران در اداره سایت

 

ایجاد یک ویکی برای سایت

با ویکی ها و سرشناسترین اونها ویکیپدیا که آشنا هستید. حالا شما هم بیایید برای سایت خودتون یه همچنین بخشی راه اندازی کنید. یعنی به کاربراتون اجازه بدید بصورت رسمی مقاله بنویسند و ویرایش کنند!

 

ساختن اعتماد و افزایش اعتبار

شاید یکی از ویژگی های اینترنت این باشه که بین شما و مخاطب راه های ارتباطی را زیاد و نزدیک کرده. بهترین چیز اینکه کاربر به شما اعتماد کنه. یکسری ابزار اولیه برای اینکار لازمه:

  • اگه سایتتون وبلاگ نداره حتما بخش وبلاگ راه اندازی کنید و به کاربراتون امکان نظر دادن را بدید.
  • یک بخش تماس با ما ایجاد کنید و حداقل یک ایمیل برای ارتباط مستقیم با کاربران قرار بدید.
  • سعی کنید در هر رشته ای فعالیت می کنید بهترین را به کاربران خودتون پیشنهاد کنید و برای سود بیشتر محصولات بی ارزش را به ان ها معرفی نکنید که اعتماد آن ها را از دست خواهید داد.
  • یک بخش پیشنهادات ایجاد کنید که کاربران بتونند نظرات و انتقادات خودشون را ارسال کنند.
  • حتما ارزش جنسی که میفروشید را بیان کنید. توجه کنید که ارزش با قیمت تفاوت داره. ممکنه یک کتاب ۵ هزار تومانی ارزشش ۱ میلیون باشه و اون هم باطن مطالب مفید اونه ولی یک کتاب ۱۰۰ هزار تومانی ۱۰۰۰ تومان هم ارز نداشته باشه. یادتون نره ارزش کالا را برای کاربر بیان کنید.

 

توجه کنید که اگه تمام راهکارهای سئو را بدونید و همه را هم در کسب و کارتان اجرا کنید، بدون نیروی کاربرانتان شما هیچ نخواهید داشت…

 

 

۰/۵ ( ۰ نظر )
بدون دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
آموزش سئو
بک‌ لینک دقیقا چیست؟

س از گذشت مدتها از به وجود آمدن تعاریفی همچون بک‌لینک و چیزهای دیگر در سئو٬ کمتر در وب فارسی به معنای دقیق آنها توجه کرده‌ایم و بعضی اوقات آنها را با چیزهای دیگر اشتباه گرفته‌ایم. یکی از این مفاهیم٬ بک‌لینک است که در حال حاضر تعریف آن در بین …

1
آموزش سئو
بک لینک چیست و در بهینه سازی سایت چقدر مهم است؟

بک لینک چیست و در بهینه سازی سایت چقدر مهم است؟ ۹/۱۰ از ۲۰ کاربر در طراحی سایت امروزه بحث بک لینک به دنبال سئو از مهمترین دغدغه ها در دنیای اینترنت به حساب می آید. همچنین روش مناسبی برای بازاریابی اینترنتی در مبحث تجارت الکترونیک می باشد. در این …

1
آموزش سئو
پیدا کردن محصولات پر فروش

یکی از درآمدزاترین قسمت های تجارت الکترونیک، همین فروشگاه های اینترنتی هستند. این فروشگاه ها بر دو نوع کلی هستند: اونهایی که خدمات و محصولات مجازی دارند. اونهایی که محصولات فیزیکی دارند. اون دسته از فروشگاه ها که محصولات مجازی دارند، بیشتر خود شخص صاحب فروشگاه پدید آورنده محصولات هست. …