انواع لینک بیلدینگ: بک لینک های خوب و بک لینک های بد

همانطور که در فصل اول آموزش لینک سازی مطرح کردیم، امروزه کیفیت لینک و انواع لینک بیلدینگ اهمیت بسیاری برای موتورهای جستجو پیدا کرده اند زیرا گوگل مجازات های مختلفی را برای وب سایت هایی که لینک کیفیت پائین یا اسپم تهیه می کنند در نظر می گیرد. بنا براین شرکت های مطرح سعی می کنند که با استفاده از روش های کلاه سفید، لینک بیلدینگ کنند.

قبلاً در زمینه لینک بیلدینگ، سئو کاران می توانستند ریسک پذیر باشند و در مواقع لازم بر روی لبۀ تیغ حرکت کنند. روش های لینک سازی مانند ثبت لینک در مقالات و فهرست های راهنما معمولاً توسط متخصصان سئو پیشنهاد می شد زیرا این تکنیک ها به خوبی قابل اجرا بودند. اگر این روشها به درستی انجام می شدند، خطر کمی وب سایت را تهدید می نمود. اما امروزه همه چیز تغییر کرده است. با معرفی بروزرسانی الگوریتم پنگوئن، گوگل وب سایت هایی که خارج از چارچوب قوانینش لینک بیلدینگ می کنند را به شدت مجازات خواهد کرد.

در این مقاله، ما دربارۀ انواع لینک بیلدینگ برایتان صحبت می کنیم: لینک های که برای ایجادشان باید تمرکز کنید و لینک هایی که باید از ساختن شان پرهیز کنید.

راهنمای لینک سازی برای افراد مبتدی – فصل دوم

#۱ انواع لینک بیلدینگ: لینک های طبیعی مدیر وب سایت

برای معرفی انواع لینک بیلدینگ در ابتدا باید سراغ لینک های طبیعی برویم. این نوع لینک برای متخصصان سئو به مثابۀ جام مقدس است. اساساً این نوع لینک ها، لینک هایی هستند که شما برایشان تلاشی نکرده اید و از سوی وب سایت های دیگر به شما داده شده اند. این روش از لینک سازی بسیار موثرتر از تماس گرفتن با دیگران و درخواست لینک از آنهاست. با این حال، شما باید به دیگران دلایلی بدهید تا لینک شما را درون وب سایت خود قرار دهند و باید کاری کنید تا وبلاگ نویسان مختلف از ویژگی های سایت شما با خبر شوند.

یک نمونه از این دلایل خوب می تواند تولید محتوای غنی و ارزشمندی باشد که به تازگی خلق کرده اید و آن را در اختیار چند وبلاگ اصلی فعال در زمینۀ تجاری تان قرار داده اید. مطمئناً از این طریق وبلاگ نویس های بسیاری به طور طبیعی با شما و محتوای ارزشمندتان آشنا می شوند. انجام این کار می تواند سخت و زمان بَر باشد و به همین دلیل است که این نوع لینک ها از اهمیت بالایی برخوردارند. همچنین این نوع لینک بیلدینگ، همان چیزیست که گوگل از آن به عنوان نمونه خوب یاد می کند. نمونه هایی که در مدت زمانی معین (هرچند طولانی) تاثیر بسیار عمیقی بر رتبۀ وب سایت ها خواهند گذاشت.

انواع لینک بیلدینگ: لینک های طبیعی مدیر سایت

#۲ انواع لینک بیلدینگ: توسعۀ دستیِ لینک

احتمالاً می توان گفت این روش متداول ترین تکنیک لینک بیلدینگ است که شما به عنوان یک متخصص سئو انجام می دهید، به خصوص اگر به تازگی با سئو آشنا شده باشید. در این روش شما به صورت کاملاً مستقیم با مدیران وب سایت ها و وبلاگ ها تماس می گیرید و از آنها تقاضا می کنید لینک شما در وب سایتشان قرار دهند.

در این روش نیز مانند روش قبل به دلایلی نیاز خواهید داشت تا وب سایتتان را لینک کنند. مسلماً شما باید با افرادی تماس بگیرید که در حوزۀ تجاری شما فعالیت دارند. مثلاً اگر وب سایت تان در زمینۀ پوشاک فعالیت می کند، از وب سایت هایی که در زمینۀ دیجیتال فعالیت دارند نخواهید با شما همکاری کنند. این کار نه تنها تاثیر چندانی بر سئوی شما ندارد، بلکه صاحبان وب سایت های هدفتان را نیز سردرگم می کند.

انواع لینک بیلدینگ: توسعه دستی لینک بیلدینگ

#۳ انواع لینک بیلدینگ: لینک هایی که خودتان می سازید

ما از چه نوع لینک هایی حرف می زنیم؟ لینک های Self-Created یا Non-Editorial، لینک هایی هستند که شما خودتان در وب سایت دیگران می سازید. این لینک ها می تواند بر روی قسمت دیدگاه های یک وبلاگ یا پُست های فروم ها ایجاد شود.

گوگل این نوع لینک بیلدینگ را دوست ندارد زیرا بیشتر اوقات همراه با سئوی کلاه سیاه انجام می شود. سئوی کلاه سیاه معمولاً زمانی صورت می گیرد که فردی می خواهد موتور جستجوگر را گول بزند. در این هنگام نویسنده سعی می کند مطلبی که حاوی اطلاعات ارزشمندی نیست را به عنوان محتوایی مرتبط و مهم به گوگل معرفی کند (در فصل ششم این راهنما، با مقاله لینک بیلدینگ خوب، بد و زشت بیشتر در مورد سئوی کلاه سیاه صحبت خواهیم کرد).

با معرفی آپدیت پنگوئن در سال ۲۰۱۲، گوگل این نوع لینک ها را بی ارزش می شمارد و حتی جرایمی را برایش در نظر می گیرد. از آنجاییکه این لینک ها توسط صاحبان وب سایت ها برایتان ساخته نمی شوند، طبیعتاً موتورهای جستجوگر اهمیت کمتری برای این لینک ها قائل اند. در گذشته، این نوع لینک بیلدینگ برای سئوی برخی وب سایت ها مفید می بود، اما امروزه برای استفاده از این روش باید بسیار محتاطانه عمل کنید. برخی از مثال های این روش عبارتند از:

  • راهنمای لینک سازی برای افراد مبتدی - فصل اول قسمت نظرات وبلاگی که تنظیم نشده باشند
  • راهنمای لینک سازی برای افراد مبتدی - فصل اول مقالات منتشر شده در وب سایت های خبری همراه با متن دقیق برای لینک
  • راهنمای لینک سازی برای افراد مبتدی - فصل اول مقالات معرفی شده در فهرست‌های راهنما
  • راهنمای لینک سازی برای افراد مبتدی - فصل اول امضای موجود در پروفایل کاربران مهمان
  • راهنمای لینک سازی برای افراد مبتدی - فصل اول وب سایت های تبلیغاتی
  • راهنمای لینک سازی برای افراد مبتدی - فصل اول ویجت هایی که امکان لینک بیلدینگ در آنها وجود دارد
  • راهنمای لینک سازی برای افراد مبتدی - فصل اول لینک های موجود در تصاویر و اینفوگرافیک
  • راهنمای لینک سازی برای افراد مبتدی - فصل اول کتاب کاربران مهمان
  • راهنمای لینک سازی برای افراد مبتدی - فصل اول وب سایت های راهنما
  • راهنمای لینک سازی برای افراد مبتدی - فصل اول لینک موجود در امضای فروم ها

روش ها و انواع لینک بیلدینگ که برای وب سایت خود اتخاذ می کنید باید بر اساس فعالیت های لینک بیلدینگ موجودتان باشد، اما در نهایت باید از روش های لینک سازی غیر از روش لینک بیلدینگ طبیعی مدیر وب سایت پرهیز کنید و در عوض، بر روی تاکتیک هایی تمرکز کنید که بر ارزش وب سایت و تجارت شما می افزایند. در چنین شرایطی است که وب سایت های معتبر از وجود شما آگاه خواهند شد و برایتان به صورت طبیعی لینک خواهند ساخت.

اگر در زمینه آموزش لینک بیلدینگ و آموزش سئو برایتان سوالی پیش آمده می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

منبع: moz.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اهمیت سئو و بهینه سازی برای سایت
سئو
اهمیت سئو و بهینه سازی برای سایت

همانطور که در مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت در بلاگ توضیح دادیم سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو میباشد. اما باید ببینیم سئو برای سایت ها چه اهمیتی دارد ؟ و چرا باید هر سایتی که میخواهد در دنیای تجارت الکترونیک موفق باشد نیاز …

آموزش استفاده صحیح از برچسب ها و دسته بندی ها در وردپرس
آموزش
آموزش استفاده صحیح از برچسب ها و دسته بندی ها در وردپرس

اگر جزو کاربران خوب وردپرسی باشید، بدون شک تا امروز چندین بار از خود پرسیده اید که صحیح ترین روش استفاده از برچسب ها و دسته بندی ها در وردپرس چیست؟ حتما خیلی اوقات پیش آمده که از خودتان بپرسید، آیا واقعا باید برچسب x را به مطلبم اضافه کنم؟ …

دلایل استفاده از بلاگ برای وبسایت
آموزش
دلایل استفاده از بلاگ برای وبسایت

در این مقاله قصد داریم به معرفی مزایای وبلاگ نویسی و اینکه چرا باید از وبلاگ برای سایت استفاده کنیم؟ بپردازم قبل از پرداختن به چرایی استفاده از بلاگ بهتر است با موضوعی به نام بازاریابی محتوا آشنا شویم بازاریابی محتوا، یک رویکرد استراتژیک برای بازاریابی است که روی تولید و توزیع …

بت اسپات