چه زمانی از لینک نوفالو استفاده کنیم؟

آموزش سئو

لینک نوفالو استفاده کنیم یا نه؟

با اینکه بیش از ۱۳ سال از قابلیت نوفالو کردن (nofollow) لینک ها می گذرد، اما هنوز هم زمانی که در کارگاه های تخصصی سئو صحبت از لینک های نوفالو می کنیم، اغلب افراد ابهامات بسیاری دارند. این موضوع از این جهت تعجب برانگیز است که اخیراً یکی از آنالیزورهای گوگل آقای Nathan Johns در همایش دورهمی تخصصی سئو SEMX West عنوان کرده که قابلیت نوفالو از زمان عرضه تاکنون کوچکترین تغییری نکرده است.

در این مقاله به طور کامل توضیح خواهیم داد که نوفالو کردن لینک چیست، ارزش لینک های نوفالو چگونه تعیین می شود و همچنین به شما کمک خواهیم کرد بفهمید چه زمانی باید از لینک های فالو و چه زمانی از لینک های نوفالو استفاده کنید. اما اگر هنوز دقیقا با مفهوم نوفالو آشنا نیستید پیشنهاد میکنیم ابتدا مقاله لینک نوفالو چیست

Untitled

را مطالعه کنید.
تاریخچه لینک های نوفالو

در ابتدا ببینیم نوفالو کردن لینک ها از کجا آمده است. اوایل سال ۲۰۰۰، اکثر سئوکاران می دانستند که لینک ها عضو مهمی از الگوریتم گوگل هستند، بنابراین برای کسب جایگاه بهتر از لینک ها سوء استفاده می کردند! تمرکز آنها به جای کیفیت، بر کمیت بود و افراد برای لینک سازی دست به هر کاری می زدند؛ مثل لینک گذاری های غیرعادی در قسمت نظرات وبلاگ ها (که امروزه هم رایج است.)

سایت ها از کامنت های اسپم پر شده بودند و گوگل به دنبال راه حل میگشت؛ نتیجه تلاش برنامه نویسان گوگل، معرفی صفت نوفالو بود (Nofollow). از این پس کاربران میتوانستند با نوفالو کردن لینک ها به گوگل سیگنال دهند که نمی خواهند لینک های مورد نظر آنها توسط گوگل در ارزیابی کلی لینک های ورودی به سایت، لحاظ شود.

در اویل عرضه، صفت نوفالو اکثراً در قسمت هایی از سایت که کاربران مجاز بودند خودشان لینک اضافه کنند، به کار می رفت. در ادامه گوگل از کاربران درخواست کرد تا از قابلیت نوفالو، برای لینک های تبلیغاتی و قسمت هایی از سایت که توسط کاربران وارد نمیشود نیز استفاده کنند.

در همین زمان گوگل با استفاده از الگوریتم پنگوئن سایت هایی را که به طور غیرطبیعی لینک سازی کرده بودند (مثل دایرکتوری ها، تبادل لینک، پست میهمان و …) را جریمه می کرد.
تاریخچه به روزرسانی های الگوریتم پنگوئن

نکته ای که در این میان نادیده گرفته شده است خود لینک ها هستند؛ لینک ها، بنیان اینترنت را تشکیل می دهند و ۲۸ سال پیش توسط محقق بریتانیایی Tim Berners-Lee اختراع شدند. تا پیش از ظهور موتورهای جستجو، کاربران فقط به یک روش میتوانستند سایت های جدید را پیدا کنند و آن هم بوسیلۀ دنبال کردن لینک ها بود. اما از آنجا که امروزه Home Page مرورگر اکثر کاربران (اگر نگوییم همه) گوگل است، این کمپانی به شکلی سلطه جویانه و آمرانه، به دنبال سر و سامان دادن به لینک سازی سایت ها است.

از مطالب بالا می توان فهمید که گوگل به هیچ عنوان طرفدار لینک سازی غیرطبیعی نبوده و سایت هایی که به طور طبیعی لینک سازی می کنند را دوست دارد. لینک سازی طبیعی یعنی، لینک سازی باکیفیت. بنابراین در صورت عدم پیروی از دستورالعمل های گوگل، سایت خود را جریمه خواهید کرد. پیشنهاد میکنیم مقاله لینک سازی غیرطبیعی از نظر گوگل را مطالعه کنید.
لینک های نوفالو هم ارزش دارند

لینک های نوفالو مانع از انتقال اعتبار سایت از یک صفحه به صفحه دیگر می شوند؛ در نتیجه تعداد و کیفیت لینک های داخل صفحه توسط گوگل نادیده گرفته می شوند. مهمترین دلیل استفاده از لینک نوفالو این است که گوگل دیگر شما را به دلیل لینک دهی به سایت کم ارزش جریمه نمی کند؛ علاوه بر این تعداد لینک ها نیز اهمیتی نداشته و بابت لینک دهی بیش از حد مجازات نمی شوید.

اما جنبه منفی استفاده از لینک نوفالو این است که هیچ ارزشی برای سایت های دیگر ندارد؛ بسیاری از کمپانی های بزرگ، مثل CNN یا NFL، همه لینک های خروجی سایت خود را نوفالو می کنند؛ همانطور که قبلاً گفته شد این یعنی لینک ها هیچ ارزشی از نظر انتقال اعتبار ندارند؛ با این وجود بازهم لینک های این سایت ها ارزش بالایی دارند چون کاربران زیادی این لینک ها را مشاهده میکنند.

بنابراین حتی لینک نوفالو هم ارزشمند است؛ زیرا به بازدیدکنندگان امکان بازدید از سایت شما را می دهد و موجب شناخت برند شما خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برترین ابزار سئو برای بهبود رتبه سایت
آموزش سئو
برترین ابزار سئو برای بهبود رتبه سایت

با استفاده از ابزار بهبود سئو می‌توان به نتیجه ی بهتری در نتیجه ی موتورهای جستجو دست یافت. بسیاری از مالکان وب سایت ها به دنبال راه هایی هستند تا آنالیز سایت خود را به طور دقیق انجام دهند. از این رو آنالیز و بهبود سایت به عنوان مساله ای …

آموزش سئو
چگونه کمپین لینک بیلدینگ خود را راه اندازی کنیم؟

چگونه کمپین لینک بیلدینگ خود را راه اندازی کنیم؟ کمپین لینک بیلدینگ چیست؟ به روند افزایش تعداد لینک های یک وب سایت به طور مستمر همراه با یک هدف کلی، کمپین لینک بیلدینگ گفته می شود. کمپین های لینک بیلدینگ از “تعلقات و دارایی های” یک وب سایت برای ساخت لینک …

آموزش
انواع لینک بیلدینگ: بک لینک های خوب و بک لینک های بد

انواع لینک بیلدینگ: بک لینک های خوب و بک لینک های بد همانطور که در فصل اول آموزش لینک سازی مطرح کردیم، امروزه کیفیت لینک و انواع لینک بیلدینگ اهمیت بسیاری برای موتورهای جستجو پیدا کرده اند زیرا گوگل مجازات های مختلفی را برای وب سایت هایی که لینک کیفیت …

بت اسپات