بک لینک چیست؟

بک لینک

تو همین سایت سئو خیلی در مورد بک لینک و اهمیتش صحبت کردیم ولی وقتی دقت کردم و چندتا از دوستان هم تو بخش نظرات اعلام کرده بودند، دیدم که اصلا خود بک لینک را شسته و روفته تعریف نکردیم! در چرخه بهینه سازی وب سایت خیلی در مورد بک لینک صحبت میشه ولی ممکنه شما که صاحب یک سایت باشید اصلا ندونید چیه و یا با اهمیت اون برای کسب رتبه در گوگل آشنا نباشید.

بصورت مختصر و مفید، بک لینک، یک هایپرلینک (لینکی بر روی آن کلیک می شود) در یک سایت اینترنتی دیگه است که با کلیک بر روی آن وارد سایت شما می شوند.

بر خلاف موتورهای جستجویی مثل یاهو و بینگ که بیشتر به خود سایت توجه دارند، گوگل به بک لینک توجه خاصی داره. البته همین جا باید ۲ تا مورد را اضافه کنم:

اولا مهم نیست برای موتورهای جستجویی مثل یا هو و بینگ چی مهمه! چون حداقل ۷۵% جستجوها در گوگل صورت میگیره.

دوما هم باید بگم با آپدیت پیج رنکی که چند روز پیش توسط گوگل انجام شد، اینطور که بنظر میرسه الگوریتم امتیاز دادن گوگل باز هم تغییر کرده و اگر به طور مثال قبلا ۹۹% امتیاز مربوط به بک لینک بود، دیگه اینطور نیست و درصد اون میشه گفت تا حدود ۵۰% کاهش پیدا کرده که البته این به هیچ وجه از ارزش بک لینک کم نمیکنه، دلیلش را هم الان خدمتتون عرض می کنم.

ما گفتیم فقط امتیاز بک لینک در گرفتن پیج رنک کاهش پیدا کرده (که البته امکانش هست) ولی در صورت صحت این مورد هم کار اصلیه بک لینک سر جاشه!

حالا میگید کار اصلیش چیه؟ بزارید جوابتون را با نگاه گوگل به بک لینک جواب بدم:

گوگل میاد و نگاه میکنه میبینه یک سایتی به سایت شما لینک داده. اینجا میاد و ۲ تا نکته را در نظر میگیره:

اول از همه اینکه اسم اون لینک، یعنی نوشته ای که لینک شده و در اصل anchor text اون لینک چیه. (حالا اینو توضیح میدم که خیلی مهمه)

دوم هم میاد نگاه میکنه ببینه امتیاز اون سایتی که به شما لینک داده چطوره؟ همینه که میگیم باید تو سایت های با پیج رنک و ایندکس بالا تبلیغ کرد نه هر سایتی! (ویرایش مهر ماه ۹۶: در زمان نوشتن نسخه اولیه مقاله پیج رنک مهمترین عامل انتخاب بک لینک بود ولی در حال حاضر که دیگه بک لینک نیست باید موارد دیگه ای را در نظر بگیرید که در صفحه بک لینک خوب میتونید اون ها را مشاهده کنید)

در مورد متن بک لینک که گفتم خیلی مهمه باید خدمتتون عرض کنم که این مهمترین کار بک لینکه که گفتیم هنوز ارزش اصلیه بک لینک را حفظ کرده. این کلمه که در یک سایت دیگه به شما لینک شده باعث میشه رتبه سایت شما در جستجوی اون کلمه در گوگل بالا بره!

پس دقت کنید که انتخاب کلمه کلیدی که قبلا در موردش صحبت شد، در زمینه تبلیغات و کسب بک لینک خیلی مهمه و شاید اصلی ترین قسمتش همین باشه!

البته دقت کنید که اینطور که بزرگان بهینه سازی وب سایت میگن و شواهد هم نشون میدن، گوگل از تبادل لینک دو طرفه متنفره و بقولی دیگه سرش کلاه نمیره و امتیازی بهش نمیده! اگه هم میخواهید تبادل لینک کنید از سیستم های تبادل لینک سه طرفه استفاده کنید.

حالا میخواهید برید بک لینک کسب کنید، که خوب به ۳ صورت هستش:

اول اینکه یا سایتتون اینقدر خوبه که یه نفر خودش میاد و لینک شما را میزاره توسایتش. مثل سایت های بزرگی مثل یاهو و ….

دوم اینکه شاید خدمات خاصی ارائه می کنید که باعث بشه لینک شما در سایت های دیگه باشه. مثل طراحان قالب وبلاگ و …

سوم هم تبلیغ در سایت های دیگه و اون هم بصورت متنی هستش.

حالا در مورد تبلیغات اینترنتی در سایت های دیگه بزارید چند تا مطلب را براتون روشن کنم. شما وقتی می خواهید به یک سایت تبلیغ بدید باید به چند تا مورد درباره اون سایت توجه کنید:

پیج رنک اون سایت، تعداد ایندکس مطالبش، قرار گرفتن تبلیغ در همه صفحات و یا یک صفحه خاص، dofollow یا nofollow بودن لینک ها که متاسفانه خیلی از سایت های داخلی برای قسمت تبلیغاتشون هم از این کد استفاده می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش سئو
چگونه کمپین لینک بیلدینگ خود را راه اندازی کنیم؟

چگونه کمپین لینک بیلدینگ خود را راه اندازی کنیم؟ کمپین لینک بیلدینگ چیست؟ به روند افزایش تعداد لینک های یک وب سایت به طور مستمر همراه با یک هدف کلی، کمپین لینک بیلدینگ گفته می شود. کمپین های لینک بیلدینگ از “تعلقات و دارایی های” یک وب سایت برای ساخت لینک …

آموزش
انواع لینک بیلدینگ: بک لینک های خوب و بک لینک های بد

انواع لینک بیلدینگ: بک لینک های خوب و بک لینک های بد همانطور که در فصل اول آموزش لینک سازی مطرح کردیم، امروزه کیفیت لینک و انواع لینک بیلدینگ اهمیت بسیاری برای موتورهای جستجو پیدا کرده اند زیرا گوگل مجازات های مختلفی را برای وب سایت هایی که لینک کیفیت …

خرید بک لینک
بک لینک
کاربرد و کارایی بک لینک ارزان

با خرید بک لینک ارزان در موتور های جستجو به راحتی و با سرعت بالا در رتبه های برتر قرار بگیرید . پیوند های داخلی در سئو وب سایت هنوز مشکل ترافیک کم در سایت خودتون رو دارید ؟ خوب ، اولین کاری که می توانید برای بهبود ترافیک ارگانیک …

بت اسپات