الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟ تاثیر الگوریتم pigeon در سئو سایت

  • به‌دست:
  • دسته‌بندی: سئو
سئو

الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟ یکی از بزرگ ‌ترین به روزرسانی های الگوریتم گوگل که به منظور نمایش نتایج جستجو محلی انجام و پیاده سازی شده، الگوریتم کبوتر است. باید گفت که هدف این الگوریتم با همه الگوریتم‌های گوگل که تا قبل از آن اجرا شده بود، متفاوت بوده است. در مدل کبوتر به جای تمرکز روی وب‌سایت‌های بزرگ برای قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جست‌وجو، بیشتر به کسب‌وکارهای محلی کمک می‌کند تا بتوانند فروش و برندینگ خود را بهبود ببخشند.

البته الگوریتم کبوتر با اینکه دیگر جدید نیست و در سال ۲۰۱۴ معرفی شد؛ اما هنوز خیلی مدیران وب‌سایت‌ها اطلاعات دقیقی از آن ندارند و تمرکز خود را بیشتر روی موارد فنی دیگر گذاشته‌اند. با توجه به اینکه رقبای اینترنتی در هر گروهی بسیار زیاد شده‌اند و برای خیلی از وب‌سایت‌های فروشگاهی، نمایش لینک در صفحه اول و آن هم در کلمات و عبارات کلیدی خاص بسیار سخت شده است، برای همین الگوریتم کبوتر بهترین راه حلی بود که گوگل معرفی کرد تا همه بتوانند شانسی برای حضور و افزایش فروش خود داشته باشند.

اگر طرفدار خرید اینترنتی باشید، به ویژه در دوران کرونا که شاهد افزایش این مسئله بوده‌ایم، حتماً نتایج این الگوریتم را مشاهده کرده‌اید. در بالا هم نوشتیم که هدف این الگوریتم با بقیه متفاوت است؛ در حقیقت هدف این است که کسب‌وکارهای محلی که دارای ساختار سایت قوی هستند، در صفحه نتایج جستجو محلی در صدر نمایش قرار بگیرند. به عبارتی شبیه به همان گوگل مپ که پیشتر، وب‌سایت‌های اینترنتی سعی می‌کردند تا با ثبت موقعیت، شانس خود را در لوکال سرچ افزایش دهند. باید گفت که گوگل با معرفی این Algorithm درصدد کمک به وب‌سایت‌های کوچک‌تر و محلی بوده است تا جایگاهی در صفحه نتایج او داشته باشند.

چه تغییراتی در الگوریتم کبوتر به وجود آمده است؟

برای افزایش قابلیت‌های جستجو محلی، گوگل صدها سیگنال رتبه ‌بندی خودش را در بخش سرچ و مپ بهینه ‌تر کرد. در حقیقت، پارامترهای رتبه‌بندی مکانی بر اساس موقعیت کاربر در این الگوریتم دستخوش تغییراتی شد؛ تغییراتی که کمک می‌کند تا کسب‌وکارهای محلی و نزدیک کاربر نشان داده شود. این هدف گوگل بود که با معرفی الگوریتم کبوتر خود توانست گامی مثبت در این جهت بردارد. با اینکه در اوایل دچار ایرادات زیادی بود؛ اما کم کم تا الآن همه موارد برطرف شده و شاهد تغییراتی در صفحه‌نمایش جست‌وجو هستیم. به عبارتی، اگر شما قبل از سال ۲۰۱۴ در نقطه‌ای از تهران، عبارت رستوران‌های نزدیک من را سرچ می‌کردید، فهرستی از کل رستوران‌های تهران برای شما نمایش داده می‌شد؛ اما حالا نزدیک‌ترین‌ها را همراه با لینک و در گوگل مپ در صفحه نتایج را خواهید دید.

تغییراتی که تا الان در الگوریتم کبوتر به وجود آمده است، در واقع شامل برطرف شدن مشکلات فنی آن است و الآن شاهد یک الگوریتم عالی با نمایش نتایج مناسب هستیم. مهم‌ترین نکته‌ای که صاحبان کسب ‌و کار باید آن دقت داشته باشند، این است که وب سایت خود را در کلمات کلیدی مبتنی بر مکان بهینه کنند. در حقیقت به جای تمرکز روی عبارات کلی که شانس نمایش را با تعداد رقبای زیاد و قوی کاهش می‌دهد، بهتر است که از عبارت‌ها و کلمات اختصاصی ‌تر استفاده کرد.

گوگل در خصوص الگوریتم کبوتر چه چیزی می‌گوید؟

گوگل عوامل زیادی را در رتبه ‌بندی یک سایت در نظر می‌گیرد. مسئله‌ای که گوگل روی آن تأکید دارد، این است که مدیران سئو و بسایت ها فقط نباید روی یک عامل تمرکز کنند و باید همه عوامل را به درستی در نظر بگیرند. در خصوص الگوریتم Pigeon، گوگل خیلی اطلاعات خاصی نداده است و تنها چیزی که گفته است، به روزرسانی و تغییراتی است که در ادامه در این الگوریتم به وجود آمده است. البته هدف نهایی یکسان است و تغییرات و به روزرسانی اعمال شده به منظور بهینه‌تر شدن نتایج جستجو محلی خواهد بود. مسئله‌ای که تا الآن هم وجود داشته و خواهد داشت.

یکسان شدن نتایج الگوریتم کبوتر در Google SERP و گوگل مپ

نتایج نمایش داده شده در صفحه جست‌وجو قبل و بعد از الگوریتم کبوتر متفاوت بودند. قبل از معرفی این الگوریتم، نتایج نمایش داده شده در گوگل مپ و SERP متفاوت بودند؛ اما حالا به هم نزدیک بوده و بکنواختی بیشتری دارند.

نگاه کلی به به‌روزرسانی‌های الگوریتم Pigeon

الگوریتم پنگوئن به غیر از بهینه شدن نمایش جستجو محلی، در حقیقت به مدیران سئو کمک کرده تا بهتر بتوانند در سرچ ارگانیک نمایش داده شوند. به عبارتی دیگر، الگوریتم Pigeon به وبسایت ها این امکان را می‌دهند تا بر اساس موقعیت مکانی و عبارت دقیق کاربر در صفحه نتایج داده شوند. به عبارتی دیگر، هم برای وبسایت و هم برای کاربر، این الگوریتم مزایا دارد. کاربران به راحتی و سریع‌تر می‌توانند محصول یا خدمات نزدیک به خود را انتخاب کنند.

  • الگوریتم کبوتر باعث شده تا علاوه بر نمایش سایت‌های محلی، نگاهی عمیق تری به عبارت‌ها و کلمه‌ها شود. به این صورت که گوگل سعی می‌کند تا با تحلیل موقعیت مکانی کاربر، لینک‌هایی را نمایش دهد که از نظر مکانی، فاصله کمی با کاربر دارند.
  • ابزارهای گوگل کاملاً بر اساس کارکرد الگوریتم Pigeon بهینه شده تا نتیجه دلخواه و اصلی نمایش داده شود.
  • شعاع فاصله نتایج جست‌وجو بهینه‌تر و کمتر شده تا کسب‌وکارهای محلی بیشتری در صفحه اول گوگل نمایش داده شوند. برای همین، کسب‌وکارهای محلی شاهد افزایش بازدید از سایت خود خواهند بود.
  • گوگل از دایرکتوری‌های محلی هم در این الگوریتم استفاده می‌کند.
  • غلط‌های املایی و کلمات مترادف تأثیری در نتایج جست‌وجو ندارد.

نتیجه‌گیری

الگوریتم کبوتر بیشتر از همه به کمک کسب‌وکارهای محلی به وجود آمده است. در حقیقت این الگوریتم باعث شده تا شانس افزایش بازدید و فروش وب‌سایت‌های کوچک که خدمات محلی عرضه می‌کنند، بیشتر شود. البته نیاز است که اول از همه مدیران سئو سایت خود را در گوگل مپ و دایرکتوری‌های محلی ثبت کنند. همچنین اینکه صفحات خود را بر اساس کلمات و عبارت کلیدی بر اساس محل خود هم بهینه کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اهمیت سئو و بهینه سازی برای سایت
سئو
اهمیت سئو و بهینه سازی برای سایت

همانطور که در مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت در بلاگ توضیح دادیم سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو میباشد. اما باید ببینیم سئو برای سایت ها چه اهمیتی دارد ؟ و چرا باید هر سایتی که میخواهد در دنیای تجارت الکترونیک موفق باشد نیاز …

برترین ابزار سئو برای بهبود رتبه سایت
آموزش سئو
برترین ابزار سئو برای بهبود رتبه سایت

با استفاده از ابزار بهبود سئو می‌توان به نتیجه ی بهتری در نتیجه ی موتورهای جستجو دست یافت. بسیاری از مالکان وب سایت ها به دنبال راه هایی هستند تا آنالیز سایت خود را به طور دقیق انجام دهند. از این رو آنالیز و بهبود سایت به عنوان مساله ای …

آموزش سئو
چگونه کمپین لینک بیلدینگ خود را راه اندازی کنیم؟

چگونه کمپین لینک بیلدینگ خود را راه اندازی کنیم؟ کمپین لینک بیلدینگ چیست؟ به روند افزایش تعداد لینک های یک وب سایت به طور مستمر همراه با یک هدف کلی، کمپین لینک بیلدینگ گفته می شود. کمپین های لینک بیلدینگ از “تعلقات و دارایی های” یک وب سایت برای ساخت لینک …

بت اسپات