سایت بدون سئوی حرفه‌ای مانند مهمانی بدون مهمان است!

سئو

اگر راه اندازی یک سایت مشابه برگزاری یک مهمانی بزرگ باشد ، سایت بدون سئو مانند مهمانی بدون مهمان است که هیچ هدف خاصی را دنبال نمی کند. و طبیعتا برگذاری آن لغو خواهد شد.

شاید جمله بالا اندکی شما را تکان داده باشد. بله حقیقت دارد ، یک سایت بدون سئو درست مشابه مهمانی بدون مهمان است . از آنجا که هدف از برگزاری یک مهمانی جمع شدن یک عده مهمان دور هم است که می خواهند از حضور هم لذت ببرند ، هدف از راه اندازی یک سایت اینترنتی نیز تنها در صورت اجرای اصول سئو محقق خواهد شد. برای اینکه منظور خود را بهتر برای شما بازگو کنم لازم است ابتدا  به بررسی مفهوم سئوی سایت و همینطور اهمیت آن در بهبود وضعیت یک سایت بپردازیم. در این مقاله با ما همراه باشید.
سئوی سایت چیست؟

سئو به مجموعه کارهایی گفته می شود که بر روی یک سایت صورت می‌گیرد تا در معرض دید موتورهای جستجو و بازدیدکننده های بیشتر قرار بگیرد. در واقع سئو سایت همانند مجموعه کارهایی است که باعث می شود مهمانان وارد مهمانی شما شوند و شما بتوانید به هدف نهایی خود برسید. از آنجا که سایت های اینترنتی روز به روز بیشتر و بیشتر می شوند ، موتورهای جستجو برای رتبه دهی به آنها برخی از معیارها را در نظر می گیرند. این معیارها توسط ربات های موتورهای جستجو بر روی تمام سایت ها اعمال می شود و در نتیجه سایت هایی که توانسته باشند اصول سئو را بهتر رعایت نمایند در صفحات اول موتورهای جستجو قرار می گیرند. همین امر باعث می شود، کاربران اینترنتی بتوانند ساده تر به محتواهای سایت مورد نظر دسترسی داشته باشند.

با این اوصاف چنانچه سایتی نتوانسته باشد اصول سئو را رعایت نماید ، از دید موتورهای جستجو بدور می ماند. شاید بگویید روش های دیگری مانند تبلیغات های بنری ، تبلیغات در سایت های دیگر و شبکه های اجتماعی می تواند باعث افزایش کاربران یک سایت شود و این چندان ربط زیادی به سئوی سایت بصورت مستقیم ندارد. در جواب باید بگوییم سئو بخش های بسیار زیادی دارد که تبلیغات هم می تواند تا حد زیادی در آن جای بگیرد. در ادامه به بررسی همه این موارد خواهیم پرداخت.
چرا باید یک سایت سئو شود؟

سئوی سایت ، چرا باید یک سایت سئو شود؟

حال که با مفهوم سئو آشنا شدید وقت آن رسیده اهمیت آن را در بهبود و بهینه سازی یک سایت اینترنتی بررسی نماییم. زمانی که شما سایت جدیدی را راه اندازی می نمایید برای آنکه بتوانید آن را به هدف مورد نظر (فروش محصول ، ارائه خدمات ، دریافت تبلیغات ، ارائه آموزش ، جذب مخاطب و …) برسانید ، لازم است در وهله اول کاری کنید که موتورهای جستجو از سایت شما استقبال کرده و آن را به صفحات اول بیاورند. میلیون ها سایت اینترنتی در جهان وجود دارند که ممکن است همان محتویات سایت شما را داشته باشند ، همان هدف را دنبال کنند و بخواهند در صفحه اول گوگل و سایر موتورهای جستجو قرار بگیرند. اما گوگل نمی تواند همه آنها را در ۱۰ لینک اول خود قرار دهد. این تعداد محدود است.

اینجاست که رقابت سایت های اینترنتی شروع می شود. گاهی این رقابت سالم بوده و طبق اصول سئو کلاه سفید انجام می شود و گاهی از مرحله رقابت سالم خارج می شود که به آن سئو کلاه سیاه می گویند. در هر دو صورت شما با راه اندازی یک سایت وارد کورس رقابت شده اید و برای رقابت کردن باید عزم خود را جزم نمایید. برخی از مزایا سئو سایت را در زیر برای شما لیست کرده ایم که اهمیت سئو را تا حد بسیار بیشتری برای شما آشکار خواهد کرد.
مزایای سئو در موفقیت یک سایت اینترنتی

همه ما انسان ها تا زمانی که مزایای یک دستگاه را ندانیم از آن استفاده نمی کنیم . برای سئو سایت هم همین اصل صدق می کند و تا زمانی که یک مالک سایت از فواید سئو و مزیت هایی که برای کسب و کار اینترنتی وی دارد ، اطلاع نداشته باشد تمایلی برای استفاده از آن نخواهد داشت. از این رو لیستی از فواید سئو را برای شما بیان خواهیم کرد شاید بتوانید مهمانی خود را با مهمان های دوست داشتنی لذت بخش تر کنید.

سئوی سایت ، مزایای سئو در موفقیت یک سایت اینترنتی

سئوی سایت باعث افزایش بازدید کننده های سایت شما خواهد شد. کاربران یک سایت مهم ترین نقش را در رتبه و جایگاه یک سایت دارند. حتی گوگل و سایر موتورهای جستجو و همچنین الکسا هم با توجه به تعداد کاربران راضی یک سایت ، به آن امتیاز خواهند داد.
به کمک سئوی سایت نه تنها بازدیدکننده های یک سایت افزایش می یابد ، بلکه این بازدیدکننده ها را می تواند تبدیل به مشتری کرده و از آنها کاربران راضی وفاداری بسازد که همیشه به سایت شما سر می زنند.
سئو می تواند باعث برندسازی شود. شاید پروسه سئوی اصولی، زمانبر باشد اما نتایج آن بسیار ماندگار خواهد بود . سئوی سایت باعث می شود که برند شما شکل گرفته و ماندگار شود.
سئو به سایت شما اعتبار می دهد. این اعتبار هم در میان موتورهای جستجوی  google و هم در میان کاربران سایت به شهود دیده می شود. با سئو حتی سایت های رقیب هم برای سایت شما ارزش و اعتبار بیشتری قائل خواهند بود.
سئو سایت محبوبیت بیشتر سایت شما در موتورهای جستجو را افزایش می دهد. همین مساله باعث می شود که موتورهای جستجو روز به روز جایگاه بهتری را به سایت شما بدهند. با یک سئوی خوب، شما می توانید در صفحات و لینک های اول گوگل و سایر موتورهای جستجو قرار بگیرید.
سئو باعث می شود که رتبه سایت شما بهبود یابد. همین مساله باعث می شود که شما تا حد زیادی ارزش و اعتبار بالاتری داشته باشید.
پروسه سئوی سایت شاید طولانی مدت باشد اما به نسبت روش های دیگری همچون تبلیغات کلیکی گوگل ، تبلیغات داخل سایت ها و رپورتاژ، کم هزینه تر خواهد بود و از آنجا که نتایج آن همواره ماندگار است و مقطعی نیست ، قطعا به صرفه تر خواهد بود.
در یک کلام سئوی درست و اصولی باعث می شود از مهمانی خود بیشتر لذت ببرید.

این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد  آموزش ویدئویی سئوی وردپرس با Yoast SEO
چه زمانی سئو نتایج خوب خلق می کند؟

سئوی سایت ، چه زمانی سئو نتایج خوب خلق می کند؟

بسیاری از کسانی که به ظاهر سایت خود را سئو کرده اند و به گفته خودشان تمام اصول سئو را رعایت کرده اند ، همواره شکوه و شکایت دارند که سئو سایت برای آنها هیچ فایده ای نداشته است. سئو معیارهای گسترده ای دارد. گوگل که مهمترین موتور جستجو برای سایت های اینترنتی است، هر روز الگوریتم های جدیدی را برای ربات های خود تعریف می کند و از این جهت اصول سئو نیز همواره در حال تغییر است. در سئو هیچ اتفاق یک شبه ای وجود ندارد و چنانچه یک سئوکار از روند سریع نتیجه بخشی سئو برای شما سخن گفت ، یا از شیوه های سئو کلاه سیاه استفاده می کند یا ترفندهای دیگری را بکار می‌برد که شاید نتایج موقتی به بار بیاورد ، اما قطعا ماندگار نخواهد بود.

زمانی سئو نتایج خوب خلق می کند که بیشتر اصول آن بطور پیوسته بر روی سایت شما انجام شود و از انجام کارهایی که به سایت لطمه می زند، خودداری نمایید. سئو ساختار خاصی دارد و همانطور که اگر یک سایت آن را رعایت نماید ، رشد می کند، چنانچه سایتی اصول را درست پیش نبرد قطعا رو به مرگ خواهد رفت. عده زیادی در مورد زمان دقیق دیدن نتایج سئو سوال می پرسند و ما در جواب می گوییم ، هیچ کسی نمی تواند یک زمان دقیق را برای دریافت نتایج سئو مشخص نماید. تمام زمانبندی ها بصورت تقریبی هستند . در دنیای اینترنت می توان تمام کارها را برای بهبود یک سایت انجام داد اما گاهی اتفاق ها پیش بینی نشده هستند. تغییرات الگوریتم گوگل ، مورد حمله قرار گرفتن یک سایت ، ترفندهای سئوی کلاه سیاه رقبا علیه یک سایت همه و همه می تواند نتایج منفی به بار بیاورد.
انواع سئو و نتایج آن

سئوی سایت ، انواع سئو و نتایج آن

همانطور که گفته شد سئو انواع مختلفی دارد که می تواند در سه دسته اصلی قرار می گیرد:

سئو کلاه سفید: در سئوی کلاه سفید فرد سئوکار تمام روش های استاندارد سئو را با توجه به الگوریتم های گوگل انجام می دهد. این روش اندکی زمانبر است اما نتایج آن ماندگارتر خواهد بود و اعتبار سایت را در میان موتورهای جستجو حفظ خواهد کرد.
سئو کلاه سیاه: سئوی کلاه سیاه درست مانند دور زدن قوانین موتورهای جستجو عمل می کند. در این شیوه فرد سئوکار از روش هایی استفاده می نماید که سایت را سریع تر به نتیجه برساند اما نتایج آن ماندگار نیست و از آنجا که گوگل نسبت به آن بسیار حساس است ممکن است به پنالتی شدن و حذف از نتایج گوگل یک سایت بیانجامد.
سئو خاکستری: سئوی خاکستری حد وسط کلاه سفید و کلاه سیاه است. فرد سئوکار از تکنیک های هر دو روش تا حدی استفاده می نماید که موتورهای جستجو به وی شک نکرده و در عین حال نتیجه خوبی بگیرد.

توصیه ما به شما این است که سعی نکنید در سئو، هیچ راه میانبری را بکار ببرید. از آنجا که الگوریتم های گوگل مدام در حال تغییر هستند و موتورهای جستجو با حساسیت بیشتری سایت ها را بررسی می کنند ، هر لحظه ممکن است بکار بردن روش های غیر استاندارد باعث نابودی سایت شما شود . بهتر است برای سایت و اهداف آن احترام قائل بوده و با هدف نتایج موقتی زحمات خود را به باد ندهید.
برای بهبود سئوی سایت چه مراحلی را باید طی کرد؟

سئوی سایت ، برای بهبود سئوی سایت چه مراحلی را باید طی کرد؟

حال که اهمیت سئوی سایت آشکار شد، لازم است یک چک لیست در دست داشته باشید که به کمک آن بتوانید سئوی وبسایت خود را بهبود دهید. پیش از هر چیزی این نکته را بخاطر بسپارید ، اگر زمان کافی در اختیار دارید تا سایت خود را به نتیجه برسانید و فکر می کنید می توانید خودتان اصول بهینه سازی را بکار ببرید ، از همین امروز خودتان دست به کار شوید. اما اگر به هر دلیلی نمی توانید برای اینکار وقت کافی بگذارید ، پروسه سئوی سایت را به تیم یا فرد متخصصی بسپارید. ما در همیار توسعه نیز می‌توانیم به شما کمک کنیم.
بطور کلی اصول بهینه سازی شامل سه دسته فعالیت های اصلی زیر است:

سئو داخلی یا درون صفحه ای (on-page): سئو داخلی به تمام کارهایی که بر روی محتوای یک سایت انجام می شود تا از نظر گوگل و سایر موتورهای جستجو محبوب باشد، گویند. این نوع سئو را اغلب سئو محتوا نیز می خوانند که شامل آنالیز و تعیین کلمات کلیدی هدف ، نوشتن محتوا یونیک و بهینه  که کاربرد پسند بوده ، لینک سازی داخلی محتوا و تمام کارهایی که بر روی محتوا انجام می شود را شامل می شود. از طرفی تمام اصولی که برای سئو صفحات ، دسته ها و محصولات داخل یک سایت نیز در این بخش قرار می گیرد. در یک کلام تمام تکنیک های سئو که به درون خود سایت مربوط است را شامل می شود.
سئو خارجی یا بیرون صفحه ای (off-page): تمام تکنیک هایی که خارج از سایت انجام می شود تا وضعیت سایت بهبود بیابید را سئوی خارجی می گویند. لینک سازی خارجی ، انواع تبلیغات ، فعالیت در شبکه های اجتماعی همه جزو سئوی خارجی هستند.
سئو تکنیکال (technical seo): تمام تکنیک هایی که در کد نویسی و برنامه نویسی یک سایت باید رعایت شود را سئوی تکنیکال می گویند. نوع کد ها ، استفاده از مایکرودیتاها، structure data ، طراحی سبک سایت ، سرعت سایت ، ui , ux سایت و همینطور ساختار ریسپانسیو بودن سایت در این بخش قرار می گیرد. سئو تکنیکال اغلب نادیده گرفته می شود این درحالیست که یکی از بخش های پایه سئو است که بدون آن سایت لنگ می ماند. تکنیک های سئو را باید بطور همزمان و پیوسته بکار برد تا بتوانید به نتایج بهتری نسبت به سایر رقبا دست یابید. بنابراین به دنبال راه های یک شبه بناشید.

همیشه بخاطر داشته باشید سایت بدون سئو مانند مهمانی بدون مهمان است بنابراین این تکنیک ها را جدی بگیرید تا بتوانید بهترین نتایج را از راه اندازی سایت خود دریافت نمایید. چنانچه در زمینه سئو به راهنمایی و مشاوره نیاز داشتید می توانید از طریق راه های ارتباطی ما با مشاورین سئو تماس حاصل نموده تا شما را راهنمایی نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اهمیت سئو و بهینه سازی برای سایت
سئو
اهمیت سئو و بهینه سازی برای سایت

همانطور که در مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت در بلاگ توضیح دادیم سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو میباشد. اما باید ببینیم سئو برای سایت ها چه اهمیتی دارد ؟ و چرا باید هر سایتی که میخواهد در دنیای تجارت الکترونیک موفق باشد نیاز …

برترین ابزار سئو برای بهبود رتبه سایت
آموزش سئو
برترین ابزار سئو برای بهبود رتبه سایت

با استفاده از ابزار بهبود سئو می‌توان به نتیجه ی بهتری در نتیجه ی موتورهای جستجو دست یافت. بسیاری از مالکان وب سایت ها به دنبال راه هایی هستند تا آنالیز سایت خود را به طور دقیق انجام دهند. از این رو آنالیز و بهبود سایت به عنوان مساله ای …

آموزش سئو
چگونه کمپین لینک بیلدینگ خود را راه اندازی کنیم؟

چگونه کمپین لینک بیلدینگ خود را راه اندازی کنیم؟ کمپین لینک بیلدینگ چیست؟ به روند افزایش تعداد لینک های یک وب سایت به طور مستمر همراه با یک هدف کلی، کمپین لینک بیلدینگ گفته می شود. کمپین های لینک بیلدینگ از “تعلقات و دارایی های” یک وب سایت برای ساخت لینک …

بت اسپات