سئوی وبلاگ: چگونه محتوای وبلاگ خود را برای موتورهای جستجوی گوگل بهینه کنیم؟ ترفند های ۲۰۱۸

  • به‌دست:
  • دسته‌بندی: سئو
2
سئو

وبلاگ نویسی باعث می شود روند رشد سئو سایت شما بیشتر شود. هر چقدر بیشتر تولیدمحتوا کنید امکان پیدا شدن شما توسط مشتری های احتمالی بیشتر می شود. پست های وبلاگ می تواند به صورت هدفمند باشد و پرمخاطب ترین کلیدواژه ها را هدف قرار دهد. بنابراین از این شیوه می توان هدف های بسیاری را نشانه گرفت.

بهینه سازی موتورهای جستجو برای بازاریاب ها خیلی اهمیت دارد. زمانی که صفحه وب سایت خود را بهینه می کنید (پست های وبلاگ خود را بهینه می کنید.) مردم بیشتری با جستجوی کلیدواژه های مرتبط با محصولات و خدمات شما را پیدا کنند. اما بروزرسانی های گوگل که هم زیاد و هم غلط انداز هستند کار را کمی دشوار می کند. امروز بهترین کارهایی که برای سئو SEOانجام می دهند پیرامون «مرتبط بودن» و « معنی دار بودن» است. به خواندن ادامه دهید؛ بزودی برایتان توضیح می دهم.

از کجا بدانید که چه چیزی ضروری است؟ و چه چیزی اهمیت ندارد؟ امروزه برای رنک کردن وبلاگ چه تاکتیک هایی ضروری هستند؟ و چه تاکتیک هایی قدیمی شده اند؟

رتبه بندی گوگل و ۸ ملاک اصلی رنکینگ گوگل در سال ۲۰۱۷

حواس پرتی و ندانم کاری یکی از مشکلات اصلی بازاریاب های دیجیتالی است. ما در این پست می خواهیم کمک کنیم. ما به شما تو ضیح می دهیم که پست های خود را چگونه برای کلیدواژه های پر اهمیت بهینه کنید. در کنار این شما چندین تاکتیک بهینه سازی را هم یاد می گیرید.

توجه کنید که این تاکتیک ها همه ی فوت و فن های موجود را تشکیل نمی دهد. ما در این پست فقط ۱۰ مورد از تاکتیک های سئو را برای قرارگرفتن در صفحه اول گوگل معرفی می کنیم.

مقالات خواندنی:

انتخاب کلید واژه های متناسب با سئو

تولیدمحتوای سئو چیست؟

اشتباهات رایج در سئو که شما هم ممکن است در حال انجام دادن آنها باشید

چطور برای سئو لینک درست کنیم؟(راهنمایی کامل بروزرسانی ۲۰۱۷)

۱۲ استراتژی برتر سئو برای ۲۰۱۷

تولیدمحتوا برای سئو: چگونه تولیدمحتوا کرده و برای گوگل بهینه سازی کنیم؟

چگونه یک سئوکار خوب پیدا کنیم و سئو کار های غیر حرفه ای را تشخیص دهیم؟

تولید محتوای سئو

آیا به سئو کار حرفه ای پول میلیونی بدم؟ 

۱۰ تاکتیک بهینه سازی محتوای وبلاگ تان برای موتورهای جستجو

10 تاکتیک بهینه سازی محتوای وبلاگ تان برای موتورهای جستجو

۱۰ تاکتیک بهینه سازی محتوای وبلاگ تان برای موتورهای جستجو

۱- روی کلیدواژه های بلندی تمرکز کنید که ممکن است بازدیدکننده دلخواه شما جستجو کند

بهینه سازی محتوای وبلاگتان به این معنی نیست که هر چقدر کلیدواژه که توانستید در محتوا تکرار کنید. امروز این به درد شما نمی خورد، این در حالی است که گوگل این کار را  زیادروی تشخیص می دهد. «keyword stuffing» یا زیاده روی در استفاده از کلیدواژه علاوه بر اینکه خیر ندارد بلکه احتمال جریمه شدن را هم بیشتر می کند.

 روی کلیدواژه های بلندی تمرکز کنید که ممکن است بازدیدکننده دلخواه شما جستجو کند

روی کلیدواژه های بلندی تمرکز کنید که ممکن است بازدیدکننده دلخواه شما جستجو کند

همچنین در این حالت، تجربه ای که بازدیدکننده از سایت شما دارد خوب نخواهد بود. الگوریتمی که امروز سایت ها با آن رنک می شوند به یک مهم خیلی توجه می کند:  وبلاگ شما باید کاربرپسند باشد.

بنابراین باید تولیدمحتوای وبلاگ شما به گونه ای طبیعی و مفید باشد که کاربران را جذب کند. یک قانون کلی می گوید که در هر پست وبلاگ روی یک کلیدواژه بلند تمرکز کنید. با اینکه می توانید از چند کلیدواژه دیگری هم استفاده کنید ولی بهتر است که یک کلیدواژه را مد نظر قرار دهید.

چرا کلیدواژه های بلند؟ کلیدواژه های بلند، گاها برپایه سوال هستند و پست شما را برای جستجوی مخاطبان متمرکز می کند. مخاطب هایی که کلیدواژه های بلندی را جستجو می کنند معمولا دوست دارند تمام محتوا را مطالعه کنند یا حداقل  می خواهند جواب خود را در محتوای وبلاگ شما پیدا کنند.

به عبارتی بهتر شما بازدید های واقعی بدست می آورید که به میزان بیشتری تسعیر یا معاوضه می شوند.

۲- در بخش های خاص محتوای وبلاگ ۱-۲ کلیدواژه قرار دهید

زمانی که ۱ الی ۲ مورد از کلیدواژه های هدف را ملاحظه کردید؛ الان زمان آن است که آن ها را در محتوای وبلاگ جاگزاری کنید. کجای محتوا این عبارت ها را می توان جاگزاری کرد که در نتایج گوگل رنک شوند؟

10 تاکتیک بهینه سازی محتوای وبلاگ تان برای موتورهای جستجو

۱۰ تاکتیک بهینه سازی محتوای وبلاگ تان برای موتورهای جستجو

در ۴ موقعیت ضروری شما باید کلیدواژه ها را جاگذاری کنید:

  • تگ عنوان
  • هدر و بدنه ی محتوا
  • یو آر ال (URL)
  • توضیحات متا
در 4 موقعیت ضروری شما باید کلیدواژه ها را جاگذاری کنید:

در ۴ موقعیت ضروری شما باید کلیدواژه ها را جاگذاری کنید:

تگ عنوان یا (Title Tag)

عنوان یا تیتر پست وبلاگ شما اولین آدرسی است که بازدیدکننده ها و موتورهای جستجو به آن مراجعه می کنند. این دو مخاطب در اولین گام مرتبط بودن محتوا را از این طریق می سنجند. بنابراین گذاشتن کلیدواژه هدف در تیتر پست وبلاگ الزامی است. گوگل این تایتل تگ را نتیجه جستجوها (Title Tag) می نامد.

سعی کنید کلیدواژه خود را در ۶۰ کاراکتر اول جاگذاری کنید چون ۶۰ کاراکتر اول تیتر میزانی است  که گوگل آن را در صفحه نتایج گوگل (SERPs) نشان می دهد. به صورت فنی گوگل به جای تعداد کاراکترعرض پیکسلی را مد نظر قرار می دهد. که اخیرا جستجوی اورگانیک را از ۵۰۰ پیکسل به ۶۰۰ پیکسل افزایش داده است که معادل ۶۰ کاراکتر است.

تگ عنوان یا (Title Tag)

تگ عنوان یا (Title Tag)

تیترهای بلند؟ اگر تیترهای بلندی را برای پست های وبلاگ خود انتخاب می کنید سعی کنید کلیدواژه را در اول تیتر بیاورید تا وقتی گوگل بخشی از تیتر را برید شامل کلیدواژه باشد. برای مثال ما در پست زیر با اینکه تیتر بلندی را انتخاب کردیم ولی سعی کردیم کلیدواژه ای را که می خواهیم رنک بشیم در اول تیتر بیاوریم.

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1
سئو
۹ نکته سئو در وبلاگ نویسی و تولید محتوای متنی

نوشتن پست وبلاگ همانند سایر شیوه‌های نویسندگی، یک مهارت محسوب می‌شود. برای اینکه توانیم خواننده را جذب نوشته خود کنیم، باید متن مورد نظر را در ساختاری درست و جذاب قرار دهیم. برای این کار باید از تیتر، زیرتیتر و نیز پاراگراف‌های مجزا استفاده کنیم تا کاربر بتواند درک خوبی …

1
سئو
۸ نکته مقالات سئو – نکات مهم مقالات بهینه سازی سایت

بارها پیش‌آمده است که شما به دنبال مطلبی بوده‌اید و برای پیدا کردن پاسخ خود، از اینترنت و گوگل کمک گرفته‌اید. برای جستجو در گوگل، شما از کلمات و عبارات کلیدی استفاده می‌کنید. برای مثال شما به دنبال روش‌هایی برای پاک کردن لکه‌های فرش هستید، ازاین‌رو در باکس گوگل تایپ …

1
سئو
چگونه یک مقاله سئو شده بنویسیم؟

چگونه یک مقاله سئو شده بنویسم؟ یکی از سوالات پر تکرار تولیدکنندگان محتوا آنلاین و مدیران کسب وکارهای اینترنتی است. گوگل دائماً الگوریتم‌های جستجوی خود را تغییر می‌دهد. برای اطمینان از به دست آوردن رتبه‌های برتر نتایج گوگل باید از تاکتیک‌های امروز فراتر روید.بر روی استراتژی‌های بلندمدت تمرکز کنید. یکی …