پیج رنک گوگل نمرده است!

آموزش سئو

خیلی وقته که دیگه از آپدیت های پیج رنک گوگل خبری نیست. آپدیتهایی که اوایل تا ۸ بار در سال هم میرسید و الان که دیگه یکدفعه اعلام میشه دیگه عددی بین ۰ تا ۱۰ برای سایت شما از طرف گوگل اعلام نخواهد شد!

خیلی از دوستان و سئو کاران هم در مورد اون نظرهایی دادند و دلایلی اوردند که بر مبنای اون دیگه پیج رنک گوگل عمرش پایان یافته و به نوعی پیج رنک مرده!

دلایل هم دلایل خوبی هستند و این نظریه از کنار هم گذاشتن روند تغییرات در زمینه پیج رنک در سال های اخیر بوجود اومده. دلایلی مثل:

۱. کاهش تعداد دفعات به روز رسانی رنک گوگل از سال ۲۰۰۶

۲. حذف اطلاعات مربوط به پیج رنک از قسمت گوگل وبمستر در سال ۲۰۰۹

۳. صحبت های مت کاتس درباره متوقف شدن به روز رسانی پیج رنک گوگل در سال ۲۰۱۳

۴. صفر شدن ناگهانی پیج رنک همه سایت ها در سال ۲۰۱۶

و …

پیج رنک گوگل نمرده است!

ولی حالا من میخوام نظر شما را به یک مسئله مهم جلب کنم. شما بعنوان مدیر یک مجموعه، اگر بخواهید به کارکنان و زیر مجموعه های خودتون امتیاز بدید و به نوعی بهترین ها را انتخاب کنید یکسری متغیر را تعریف میکنید و بر اساس اون به کارکنانتون امتیاز میدید. حالا از اون متغیرها آیا همش را به کارکناننتون اعلام میکنید؟ قطعا اگر مدیر خبره ای باشید اصلا چنین کاری نمیکنید و حداقل چند مورد را برای خودتون سکرت نگه میدارید. گوگل هم چندین ساله که این رویه را برای خودش انتخاب کرده. از همون ابتدا همه میدونستیم که گوگل بجز پیج رنک، متغیرهای دیگری را هم برای ارزش گذاری سایت ها و رتبه بندی اونها در جستجو انتخاب کرده ولی هیچ وقت اونها را لو نمیده. حتی همون موقع در مورد پیج رنک هم هیچکس هیچ اطلاعات درستی نداشت. همین الان پس از گذشت این همه سال ما نمیدونیم که همین رنک گوگل دقیقا چطور محاسبه میشه!

در کل نظر من اینکه درسته که دیگه پیج رنک گوگل نمایش داده نمیشه ولی پیج رنک گوگل نمرده و هنوز برای خود گوگل یک معیار هست ولی برای اینکه از مواردی مثل فروش بک لینک، فروش دامنه های رنکدار، افزایش پیج رنک گوگل و کارهایی از این نوع جلوگیری کنه، خودش را راحت کرده و متغیری را که همه وبمسترها مد نظر قرار میدادن را هم مخفی کرده.

نتیجه گیری:

همونطور که همیشه گفتیم همه موارد مرتبط با سئو را همیشه بهشون دقت داشته باشید، حتی همین پیج رنک گوگل و سعی کنید که سایت را واقعا برای کاربر آماده کنید نه موتور جستجو. چون واقعا موتورهای جستجو دارن رو این موضوع کار میکنن.

۰/۵ ( ۰ نظر )
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برترین ابزار سئو برای بهبود رتبه سایت
آموزش سئو
برترین ابزار سئو برای بهبود رتبه سایت

با استفاده از ابزار بهبود سئو می‌توان به نتیجه ی بهتری در نتیجه ی موتورهای جستجو دست یافت. بسیاری از مالکان وب سایت ها به دنبال راه هایی هستند تا آنالیز سایت خود را به طور دقیق انجام دهند. از این رو آنالیز و بهبود سایت به عنوان مساله ای …

آموزش سئو
چگونه کمپین لینک بیلدینگ خود را راه اندازی کنیم؟

چگونه کمپین لینک بیلدینگ خود را راه اندازی کنیم؟ کمپین لینک بیلدینگ چیست؟ به روند افزایش تعداد لینک های یک وب سایت به طور مستمر همراه با یک هدف کلی، کمپین لینک بیلدینگ گفته می شود. کمپین های لینک بیلدینگ از “تعلقات و دارایی های” یک وب سایت برای ساخت لینک …

آموزش
انواع لینک بیلدینگ: بک لینک های خوب و بک لینک های بد

انواع لینک بیلدینگ: بک لینک های خوب و بک لینک های بد همانطور که در فصل اول آموزش لینک سازی مطرح کردیم، امروزه کیفیت لینک و انواع لینک بیلدینگ اهمیت بسیاری برای موتورهای جستجو پیدا کرده اند زیرا گوگل مجازات های مختلفی را برای وب سایت هایی که لینک کیفیت …

بت اسپات