معرفی سئو کار کلاه خاکستری و روش کاری آن

آموزش سئو

سئو کار کلاه خاسکتری شخصی است که برای بالا بردن رتبه سایت از راه کارهایی استفاده می کند که بصورت کلی غیر قانونی نیستند. موتورهای جستجو یک سری قوانین برای تنبیه سایت ها دارند. مثلا محتوای کپی شده، محتوای بی کیفیت، بیشتر بودن نسبت تگ به محتوا، استفاده بی مورد از کلمات کلیدی در صفحات، عدم استفاده از کلمات کلیدی در صفحات، متن لنگر شده بی ارتباط با محتوای مطالب و… توسط گوگل مورد مجازات قرار می گیرند. سئو کاران کلاه سیاه با این روش ها سایتی را به سرعت به نتایج نخست گوگل می رسانند. البته این نتایج بسیار موقتی هستند. سئو کاران کلاه خاکستری از این تکنیک ها استفاده نمی کنند. آنها با بررسی نحوه امتیاز دهی موتورهای جستجو به سایت ها تکنیک هایی را استفاده می کنند که موتورهای جستجو را بفریبد. در تکنیک های کلاه خاکستری از قوانین موتور جستجو تبعیت می شود. بنابراین جریمه ای هم در کار نیست. ولی در این تکنیک ها گاهی توجهی به افزایش تعداد مخاطبان واقعی سایت هم نمی شود.

بیشتر بخوانید : سئو داخلی چیست و شامل چه مواردی می شود؟

سئوکار کله خاکستری

تکنیک های سئو کار کلاه خاکستری
برای معرفی سئو کار کلاه خاکستری، تکنیک های سئو کلاه خاکستری را بیان خواهیم کرد و طبعا کسانی که از این تکنیک ها استفاده می کنند سئو کار کلاه خاکستری خواهند بود.

۱- کمین کردن برای سئو
در این تکنیک یک دامنه منقضی شده که با کلمات کلیدی مد نظر ما هم آهنگی داشته است را خریداری کرده. سپس صفحاتی با کیفیت در آن دامنه اضافه می کنیم و به سایت خود لینک می دهیم. در این روش گاهی محتوای قبلی آن دامنه را یافته و آن را در دامنه جدید کپی می کنند. یا محتوایی نزدیک به محتوای قبلی به آن اضافه می کنند. این روش به نام ایجاد لینک معتبر هم شناخته می شود.

۲- بک لینک گرفتن از شبکه های اجتماعی
گوگل به بک لینک های گرفته شده از شبکه های اجتماعی حساس نیست و هیچ کدام از الگوریتم های گوگل شما را برای بک لینک گرفتن از شبکه های اجتماعی جریمه نمی کنند. در این روش قطعه ای از متن و یک عکس مرتبط با آن در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود و لینکی کاربر را به خواندن ادامه متن در سایت اصلی فراخوانی می کند. نکته : این تکنیک جزء تکنیک های کلاه سفید سئو هم قرار میگیرد. تنها تفاوت سئو کار کلاه خاکستری و کلاه سفید در این روش این است که : سئو کار کلاه خاکستری چندین صفحه اجتماعی ایجاد می کنید و سعی می کند به موتورهای جستجو را بفریبد و وانمود کند که تعداد صفحاتی که سایت را لینک کرده اند زیادند.

۳- تغییر ظاهر وب سایت
با تغییر کدها و متن، گوگل محتوا را ویرایش شده در نظر می گیرد و وب سایت را یک وب سایت که در فواصل معینی بروز می شود در نظر می گیرد. این روش بیشتر برای سایت هایی کاربرد دارد که امکان تولید محتوا ندارند. فروشگاه های تک محصولی، کارخانه های تک محصولی، از این دسته هستند.

۴- افزودن امکان نظردهی به همه مخاطبان
همه سئو کاران با سایت هایی که به آنها اجازه قراردادن کامنت میدهند آشنا هستند. این سایت ها یک هدف دارند و آن این است که همواره محتوایی در حال بروز شدن داشته باشند. بیش از ۹ میلیون سایت در سراسر دنیا به شما امکان قرار دادن کامنت اسپم در سایت شان را میدهد. سئو کاران کلاه خاکستری با افزودن ویژگی rel=nofollow به لینک های کامنت از جریمه شدن توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو می گریزند. این روش برای وبلاگ هایی در زمینه آموزش طراحی سایت، بازارایابی، برنامه نویسی،… بسیار مفید است زیرا بسیاری کامنت های دریافتی با نوع محتوای وبلاگ همخوانی دارند.

بیشتر بخوانید : سئو خارجی چیست و شامل چه مواردی می شود؟

سئو کلاه خاکستری
۵- بک لینک سازی
یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه ایجاد بک لینک از فروم ها و کامنت ها است. در سئو کلاه خاکستری شما در فروم هایی مانند Moneysavingexpert.com بدنبال موضوعاتی همخوان با موضوع سایت خود گشته و به سوالات موجود پاسخ هایی می دهید که درآن بک لینکی به سایت خودتان نیز موجود است. برای انجام این کار در فروم های فارسی می توانید در گوگل برای فروم مرتبط با موضوع سایت خود جستجو کنید.

۶- استفاده از دکمه اشتراک گذاری
این تکنیک را در سئو کلاه سفید هم مشاهده خواهید کرد. قرار دادن دکمه اشتراک گذاری مطالب سایت در شبکه های اجتماعی می تواند بسادگی بر میزان بکلینک های شما در شبکه های اجتماعی بیافزاید. افزودن دکمه های + برای گوگل و Like برای فیسبوک و تویتر در پست ها نیز یکی از تکنیک های سئو کلاه خاکستری است که با تکنیک های سئو کلاه سفید مشترک است.

۷- اخاذی از سایت های رقیب
در این روش کلاه خاکستری در سایت صفحات برای رقبا ایجاد می کنید و آنها را تبلیغ می کنید. و بعد از آنکه این صفحات رنک گرفتند به شرکت های رقیب پیام می دهید که برای لینک شدن این صفحات به سایت هایشان میتوانند مبلغی را بپردازند. این تکنیک گاهی جزء تکنیک های کلاه سیاه هم طبقه بندی می شود. یک روش سوء استفاده از این روش این است که شما می توانید در یک دامنه جداگانه به تمام رقبایتان لینک بدهید و سپس به گوگل گزارش دهید که سایت های رقبایتان لینک خریده اند.

۸- در مجلات آنلاین لینک خریداری کنید
مجلات آنلاین به کاربران امکان می دهند که با پرداخت مبلغی دیگر لینک های تبلیغاتی را نبینند. اما بازهم تعداد کاربرانی که تبلیغات این سایت ها را مشاهده می کنند زیاد است. خرید بک لینک جزء تکنیک های کلاه سیاه است. سئو کاران کلاه خاکستری بجای پرداخت هزینه برای خرید تعداد بیشماری بک لینک تنها تعداد کمی بکلینک از سایت های بسیار متعبر تهیه می کنند.

۹- تولید اخبار
سایت های خبری بندرت به منبعی واقعی اشاره می کنند. بنابراین می توان به راحتی با کمی تغییر خبر، آنها را در سایت خود منتشر کرد. اخباری مانند گسل ها و زلزله در حال حاضر در ایران بسیار پر مخاطب است و براحتی در شبکه های مجازی به اشتراک گذاشته می شود.

۱۰- لینک از خیریه ها
اگر می خواهید لینک رایگان با کیفیت داشته باشید. یکی از تکنیک های سئو کلاه خاکستری برای دریافت چنین لینک هایی این است که یک دکمه پرداخت به یک نهاد خیریه در سایت خود قرار میدهند. سپس از سازمان خیریه میخواهند که در سایت شان برای تائید به سایت یک لینک به آنها بدهد.

با این روش لینکی دارند که گوگل به آن امتیاز منفی نمی دهد.

۱۱- استفاده از برخی تکنیک های کلاه سیاه
از ۸ تکنیک سئو کلاه سیاه میتوان با احتیاط برای سئو کلاه خاکستری سود جست. منظور از احتیاط استفاده حداقلی از این تکنیک ها است. در سئو کلاه خاکستری میتوان این تکنیک ها را برای رقبا نیز پیاده کرد تا امتیاز منفی رقبا افزایش یابد.

محتوای غیر مجاز را تبلیغ کنید. (معرفی سایت هایی که آهنگ های خوانندگان را بصورت کپی قرار میدهند و مانند آن. )
گوگل بولینگ: در این روش شما تکنیک های کلاه سیاه را برای رقبایتان اجرا و سپس سایت آنها را به گوگل گزارش میکنید. با این روش آنها رتبه خود را به شما خواهند داد.
عفونی کردن سایت: سایت هایی که امنیت پایینی دارند را با قرار دادن در معرض هک دچار افت رتبه می کنند.
حرف های نامربوط زدن در کامنت سایت های رقبا
با واژه های ناخواسته به سایت رقبا در انجمن ها لینک دادن.
محتوای کپی ایجاد کردن
کلیک کنید های تقلبی
به صفحه ای که در سایت رقبا وجود ندارد لینک تقلبی ایجاد می کنید. مثلا یک لینک با عنوان گلزار دوباره ازدواج کردن در صفحه اجتماعی پر مخاطبی قرار می دهید که به یک صفحه از سایت رقیب که وجود ندارد لینک شده است. به این ترتیب تعداد کد ۴۰۴ سایت رقیب بشدت بالا می رود.
شاخص کردن سایت رقبا با عبارات ناخواسته در شبکه های اجتماعی
مثالا فرض کنید یک شرکت طراحی سایت نوپا بخواهد رتبه یک شرکت با سابقه را برباید و برای اینکار در شبکه های اجتماعی یک تبلیغ ایجاد می کند و در آن واژه تبلیغاتی خود را این چنین می نویسد: سئو کلاه سیاه بصورت حرفه ای را به ما بسپارید. و به سایت رقیب لینک می دهد. به این ترتیب این تبلیغ را هنگام بازاریابی به مشتریان نشان می دهد و می گوید فلان شرکت با تکینیک کلاه سیاه سایت را سئو می کند.
۱۲ – دستکاری کلمات کلیدی
در این روش شما کلمات کلیدی را دستکاری می کنید تا به موتورهای جستجو را فریب دهید و آنها گمان کنند که این دو کلمه به هم مرتبط هستند. مثال: فروش باتری ماشین در تهران را با کلمه کلیدی فروش ماشین در تهران توسط شرکت فلان جایگزین می کند. و با لینک هایی که واژه فروش باتری و نام شرکت در آنها است به این صفحه لینک می دهند. این روش بسیار زمانبر است. اما نتیجه آن این است که گوگل نام شرکت را به جستجو کنندگان خدمات مربوط به آن شرکت پیشنهاد می دهد. یعنی هنگامی که شما در گوگل برای فروش باتری ماشین را جستجو می کنید. گوگل به شما پیشنهاد می کند که فروش باتری ماشین آن شرکت بخصوص را هم مشاهده کنید.

۱۳- از توضیح سرویس اصلی برای پنهان کردن محتوای نامربوط استفاده میشود
در این تکنیک یک واژه ترند را می خواهند در صفحه ای قرار دهند. ولی برای جریمه نشدن یک مقدمه از سرویس اصلی سایت خود را اضافه می کنند. و سپس محتوای مرتبط با کلمه ترند را قرار میدهند. به این ترتیب موتور جستجو و کاربر هر دو فریب می خورند و جریمه ای هم در کار نیست. مثال: شما برای کلمه کلیدی دانلود سریال شهرزاد تبلیغ می کنید. ولی در صفحه خود ابتدا یک قسمت را به توضیح کلی سایت اختصاص می دهید. سپس در بخشی مجزا لینک دانلود سریال را قرار می دهید. به این ترتیب هم موتور جستجو و هم کاربر مشکلی با این کار شما نخواهند داشت.

۱۴- سوء استفاده از ثبت سایت در وب مستر
یک دامنه در وبمستر ثبت کنید و یا به دامنه ای پول بدهید که فایل HTML معرفی سایت شما را در هاست خود بارگذاری کند و سپس برای آن دامنه چند صفحه ایجاد کنید که به سایت خودتان ریدارکت میشوند. اینکار هنوز جزء تکنیک های کلاه سیاه محسوب نمی شود. ولی باید انتظار داشت که گوگل بزودی این روش را نیز جریمه کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برترین ابزار سئو برای بهبود رتبه سایت
آموزش سئو
برترین ابزار سئو برای بهبود رتبه سایت

با استفاده از ابزار بهبود سئو می‌توان به نتیجه ی بهتری در نتیجه ی موتورهای جستجو دست یافت. بسیاری از مالکان وب سایت ها به دنبال راه هایی هستند تا آنالیز سایت خود را به طور دقیق انجام دهند. از این رو آنالیز و بهبود سایت به عنوان مساله ای …

آموزش سئو
چگونه کمپین لینک بیلدینگ خود را راه اندازی کنیم؟

چگونه کمپین لینک بیلدینگ خود را راه اندازی کنیم؟ کمپین لینک بیلدینگ چیست؟ به روند افزایش تعداد لینک های یک وب سایت به طور مستمر همراه با یک هدف کلی، کمپین لینک بیلدینگ گفته می شود. کمپین های لینک بیلدینگ از “تعلقات و دارایی های” یک وب سایت برای ساخت لینک …

آموزش
انواع لینک بیلدینگ: بک لینک های خوب و بک لینک های بد

انواع لینک بیلدینگ: بک لینک های خوب و بک لینک های بد همانطور که در فصل اول آموزش لینک سازی مطرح کردیم، امروزه کیفیت لینک و انواع لینک بیلدینگ اهمیت بسیاری برای موتورهای جستجو پیدا کرده اند زیرا گوگل مجازات های مختلفی را برای وب سایت هایی که لینک کیفیت …

بت اسپات