معرفی ابزار جدید Moz با نام Link Explorer

آموزش سئو

بررسی لینک سازی سایت ها با ابزار Link Explorer

به تازگی سایت Moz.com سرویس آنالیز بک لینک و تعیین ارزش صفحات که با نام Open Site Explorer شناخته میشد را بازنشسته و ابزار جدیدی را جایگزین آن کرده است. در مقاله ای با عنوان بررسی اعتبار سایت و آنالیز رقبا در مورد مفهوم هریک از فاکتورهای محاسبه شده توسط این ابزار پرداخته و نحوه استفاده از آنها را آموزش داده ایم.

در مقایسه با سرویس های مشابه مانند Ahrefs و Majestic سرویس Moz بسیار ضعیف و ناکارآمد بنظر میرسید ولی ابزار جدید که با نام Link Explorer رونمایی شده است در مقایسه با نمونه های دیگر بسیار قدرتمند است.

در ادامه به بررسی برخی از مهمترین تغییرات ابزار Link Explorer در مقایسه با Open Site Explorer میپردازیم.
۱- تعداد صفحات بررسی شده افزایش یافته است

یکی از مهمترین مشکلات OSE کم بودن تعداد صفحات بررسی شده توسط ربات های آنالیزگر Moz بود. در سرویس جدید این عدد تا ۲۰ برابر افزایش داشته است.

هرچقدر صفحات بیشتری برای آنالیز بک لینک های سایت شما بررسی شوند آمار به دست آمده دقیق تر و ارزشمندتر خواهد بود.

در حال حاضر ahref در هر دوماه ۳ میلیارد صفحه را بررسی میکند، برای Majestic این عدد به ۱ میلیارد کاهش می یابد ولی Link Explorer موفق شده تعداد صفحات را به ۴٫۷ میلیارد افزایش دهد.
آمار صفحات بررسی شده توسط ابزار Link Explorer
۲- آنالیز لینک ها به صورت روزانه انجام میشود

در نسخه قبلی اطلاعات مربوط به اعتبار دامنه و اعتبار صفحه به صورت ماهانه به روزرسانی میشد و عملا فعالیت های شما با یک ماه تاخیر اثرات خود را نشان میداد. در Link Explorer هر روز صبح اطلاعات جمع آوری شده در روز قبل به آرشیو صفحات افزوده شده و کلیه امتیازات مربوط دامنه و صفحه به روزرسانی میشود.

یکی از ویژگی های هیجان انگیز سرویس جدید نمایش تغییرات اعتبار دامنه  (DA) در طول زمان است. شما میتوانید در یک نمودار روند رشد یا کاهش اعتبار دامنه را در بازه های زمانی مختلف مشاهده نمایید.
نمودار تغییرات اعتبار دامنه در link explorer
۳- فاکتورهای قدیمی حذف شدند و فاکتورهای مهم به روزرسانی شدند

دو فاکتور قدیمی MOZ با نام های Moz Rank و Moz Trust از رده خارج شده و دیگر اعلام نمی شوند. در حال حاضر DA و PA به تنهایی میتوانند اعتبار کلی دامنه و اعتبار هر صفحه را برای شما مشخص کنند.

همچنین تغییرات اساسی در نحوه محاسبه اسپم اسکور سایت ها ایجاد شده و به جای سیستم ۱ تا ۱۷ از امتیازدهی درصدی یعنی ۰ تا ۱۰۰ استفاده میشود. بررسی چندین سایت توسط وبسیما نشان میدهد که اعداد مربوط به اسپم اسکور به صورت چشم گیری کاهش یافته و به واقعیت بسیار نزدیک تر شده است.
آمار اولیه از وضعیت اعتبار دامنه و اسپم اسکور

اگر یک سایت با نام برند یا آدرس صفحه اصلی خود در گوگل جستجو شده ولی جایگاه مناسبی نداشته باشد به احتمال ۹۰ درصد توسط گوگل جریمه شده است. نمره نهایی اسپم اسکور یک دامنه براساس اسپم اسکور سایت هایی که به آن لینک داده اند و لینک های خروجی خود دامنه تعیین میشود.
۴- نمایش لینک های جدید و لینک های از دست رفته به صورت روزانه

در هر روز هر لینک جدیدی که برای سایت شما ایجاد شده و توسط Moz ایندکس شده باشد در پنل نمایش داده شده و لینک های قبلی که دیگر وجود ندارند نیز برای شما ثبت میشوند.
بک لینک های جدید و از دست رفته برای سایت

نمایش نمودار روزانه به شما کمک میکند لینک های جدید و از دست رفته خود را شناسایی کرده و بر همین اساس استراتژی های مناسب را اتخاذ کنید.
۵- تهیه لیست هدف برای آینده

یکی از قابلیت های جدید در ابزار Link Explorer امکان تهیه یک لیست برای هدف سازی های آینده است. شما لیستی از دامنه ها و صفحاتی که قصد دارید از آنها برای خود لینک سازی کنید را مشخص میکنید.

ابزار Moz این صفحات را به صورت دوره ای بررسی کرده و در صورتی که لینکی از شما در آنها پیدا کند به شما اطلاع خواهد داد. این روش برای تکنیک هایی مانند لینک سازی از طریق کامنت مارکتینگ و خرید رپورتاژ آگهی بسیار کاربردی است.

این ابزار جدید مشخص میکند که لینک از دامنه هدف به کدام صفحه از سایت شما ارجاع داده شده است. همچنین نشان میدهد که آیا همان صفحه مورد نظر شما لینک شده یا صفحه دیگری از سایت شما در لینک قرار گرفته است.
۶- نمایش جدول اعتبار دامنه های لینک داده به شما

در بخشی از گزارشات Link Explorer شما نموداری میله ای از دامنه هایی که به شما لینک داده اند را مشاهده میکنید که براساس اعتبار دامنه دسته بندی شده اند.

در یک نگاه متوجه خواهید شد که کیفیت دامنه های لینک داده به شما به چه صورت بوده و نمودار پخش لینک های شما چقدر همگن بوده است. از این ابزار میتوان برای تدوین استراتژی های آینده و هدف گذاری روی رنج خاصی از دامنه ها با اعتبار مشخص استفاده نمود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برترین ابزار سئو برای بهبود رتبه سایت
آموزش سئو
برترین ابزار سئو برای بهبود رتبه سایت

با استفاده از ابزار بهبود سئو می‌توان به نتیجه ی بهتری در نتیجه ی موتورهای جستجو دست یافت. بسیاری از مالکان وب سایت ها به دنبال راه هایی هستند تا آنالیز سایت خود را به طور دقیق انجام دهند. از این رو آنالیز و بهبود سایت به عنوان مساله ای …

آموزش سئو
چگونه کمپین لینک بیلدینگ خود را راه اندازی کنیم؟

چگونه کمپین لینک بیلدینگ خود را راه اندازی کنیم؟ کمپین لینک بیلدینگ چیست؟ به روند افزایش تعداد لینک های یک وب سایت به طور مستمر همراه با یک هدف کلی، کمپین لینک بیلدینگ گفته می شود. کمپین های لینک بیلدینگ از “تعلقات و دارایی های” یک وب سایت برای ساخت لینک …

آموزش
انواع لینک بیلدینگ: بک لینک های خوب و بک لینک های بد

انواع لینک بیلدینگ: بک لینک های خوب و بک لینک های بد همانطور که در فصل اول آموزش لینک سازی مطرح کردیم، امروزه کیفیت لینک و انواع لینک بیلدینگ اهمیت بسیاری برای موتورهای جستجو پیدا کرده اند زیرا گوگل مجازات های مختلفی را برای وب سایت هایی که لینک کیفیت …

بت اسپات