مطالب تکراری به سئو سایت آسیبی نمیزند!

آموزش سئو

چیه؟ تعجب کردید؟ یا اینکه با خودتون گفتید امیر حیدری این عنوان را نوشته که فقط مخاطب را جذب کنه؟ نه هیچ کدوم این ها نیست. این مطلب واقعا صحت داره. مسئله مطالب تکراری موضوعیه که ذهن همه وبمسترها را به خودش مشغول کرده. چرا که در سیستم های مدیریت سایت امروزی به راحتی مطالب تکراری ایجاد میشن! مثلا همین مقاله ای که الان در حال خوندنش هستید در همین سایت سئو حداقل تو ۲ دسته قرار میگیره و خوب نتیجش اینکه در دو صفحه مختلف این مطلب وجود داره.

مدیر ارشد گوگل، Matt Cutts در ویدوئویی که در انتهای همین نوشته میتونید اون را مشاهده کنید در پاسخ به این سوال که شرایط مطالب تکراری که بر نتایج جستجو تاثیر میزاره چیه؟ ۲ بار به صورت قاطع اعلام میکنه که نباید نگران این موضوع باشید و در صورت وجود مطالب تکراری در یک سایت و اسپم نبودن اونها، گوگل نهایتا صفحات تکراری (نه مطلب اصلی) را از نتایج حذف میکنه.

نکته مهمی که در این ویدئو مت بهش اشاره میکنه همین اسپمی نبودن مطلب تکراری هست. البته به مسئله کار بیش از حد روی کلمات کلیدی هم اشاره شده که نباید فراموشش کنیم.

دوستان توجه داشته باشند که این مقاله و عنوان اون مربوط به مطالب تکرای در یک سایت هست و نه اینکه مطالب یک سایت دیگه را عینا کپی کنیم و هیچ مشکلی هم پیش نیاد. این کار اند نامردیه و گوگل هم با اون بر خورد میکنه!

دوستان باید به این مسئله ایمان اورد که تلاش گوگل، نمایش بهترین نتایج به جستجوگران و حذف مطالب تکراری و اسپم از نتایج هست. پس اگه بصورت عادی دارید مطلب میزنید و نگران این هستید که مطالب شما در برچسب ها و دسته های مختلف ممکنه تکراری شناسایی بشه و گوگل سایت شما را اسپم کنه، دیگه نگران نباشید و به کار خودتون ادامه بدید.

ولی اگه بیخود و بی جهت در نوشته ها از کلمات اصلی استفاده می کنید و یا اینکه برچسب های زیاد و دسته بندی های زیاد برای افزایش بیهوده ایندکس ایجاد می کنید، مطمئن باشید این صفحات توسط گوگل شناسایی میشه و از ایندکس ها حذف میشه و حتی ممکنه در صورت زیاد بودن این موارد سایت اسپم بشه!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برترین ابزار سئو برای بهبود رتبه سایت
آموزش سئو
برترین ابزار سئو برای بهبود رتبه سایت

با استفاده از ابزار بهبود سئو می‌توان به نتیجه ی بهتری در نتیجه ی موتورهای جستجو دست یافت. بسیاری از مالکان وب سایت ها به دنبال راه هایی هستند تا آنالیز سایت خود را به طور دقیق انجام دهند. از این رو آنالیز و بهبود سایت به عنوان مساله ای …

آموزش سئو
چگونه کمپین لینک بیلدینگ خود را راه اندازی کنیم؟

چگونه کمپین لینک بیلدینگ خود را راه اندازی کنیم؟ کمپین لینک بیلدینگ چیست؟ به روند افزایش تعداد لینک های یک وب سایت به طور مستمر همراه با یک هدف کلی، کمپین لینک بیلدینگ گفته می شود. کمپین های لینک بیلدینگ از “تعلقات و دارایی های” یک وب سایت برای ساخت لینک …

آموزش
انواع لینک بیلدینگ: بک لینک های خوب و بک لینک های بد

انواع لینک بیلدینگ: بک لینک های خوب و بک لینک های بد همانطور که در فصل اول آموزش لینک سازی مطرح کردیم، امروزه کیفیت لینک و انواع لینک بیلدینگ اهمیت بسیاری برای موتورهای جستجو پیدا کرده اند زیرا گوگل مجازات های مختلفی را برای وب سایت هایی که لینک کیفیت …

بت اسپات