ترندهای دنیای سئو و بازاریابی در تولید محتوا

  • به‌دست:
  • دسته‌بندی: سئو
سئو

بگذارید راحت تر بگوییم: محتوا مهم تر از قبل شده است. موضوعات خاص و جالب توجه، کیفیت محتوا، نوع محتوا، اعتبار محتوا و هدف قرار دادن مخاطب نقش مهمی را در جذب مخاطب و همچنین بالارفتن در گوگل و موتورهای جستجو دارند. می خواهید بیشتر یاد بگیرید؟ ما در ادامه به ۵ ترند دنیای سئو و بازاریابی محتوا پرداخته ایم که بهتر است حتما آن ها را یاد بگیرید و در فرایندهای بازاریابی و فروش بیشتر کسب و کار خود پیاده کنید.

۱٫ محتوای سطحی؟ هرگز.

اگر دقت کنید می بینید که برندها محتوای سطحی را رها کرده اند و بیشتر به دنبال محتوای عمیق و گسترده تر در موضوعات خاص و پربازخورد هستند. به این معنا که حالا وبلاگ ها جامع تر و کامل تر شده اند و مبتنی بر تحقیق و داده های آماری هستند و اگر خوب دقت کنید می بینید که پست های وبلاگ ها هم طولانی تر شده اند. چرا؟

چون مقالات طولانی و پرمغز رتبه ی بهتر و بالاتری در گوگل کسب می کنند. اگر سری به کلیدواژه های پررقابت بزنید خواهید دید که اکثر رتبه های بالا را محتوای طولانی، بیش از ۱۵۰۰ کلمه به خود اختصاص داده اند. هر چه این مقالات سودمند تر و آماری تر و مبتنی بر داده های حقیقی و عددی باشند احتمال دریافت بک لینک بالاتری هم دارند و در نتیجه رتبه ی آن ها بهتر و بهتر می شود. البته نمی توان گفت یک مقاله ی ۵۰۰۰ کلمه ای حتما رنک اول گوگل را خواهد گرفت. چرا که برای گوگل کیفیت محتوا در درجه ی اول قرار دارد و نرخ بک لینک هایی که هر محتوا دارد را هم در نظر می گیرد.

تمام چیزی که برای رتبه گرفتن از گوگل نیاز دارید این است که محتوایی باکیفیت و قدرتمند و عمیق تولید کنید. اگر تا قبل از این صرفا به محتوای سطحی می پرداختید همین الان آن را متوقف کنید و به فکر محتوای عمیق تر باشید. محتوای سطحی حتی اگر رتبه ی خوبی هم کسب کند همچنان نمی تواند نتیجه ی جالب توجهی داشته باشد چرا که کاربران هم علاقه ای به آن ندارند و در نتیجه صفحات شما بدون آنکه خوانده شوند ترک می شوند.

۲٫ روی فرایند تولید محتوا سرمایه گذاری کنید.

در حال حاضر برندهای زیادی روی فرایند تولید محتوا سرمایه گذاری کرده اند. تحقیقی که موسسه CMI منتشر کرده است نشان می دهد که ۵۶ درصد از دیجیتال مارکترها نرخ تولید محتوا سایت خود را بالاتر برده اند و روی فرایند تولید محتوا متمرکز شده اند.

فرایند تولید محتوا چیست؟ شامل چه مواردی است؟

  • تحقیق موضوعات و کلیدواژه ها
  • برنامه ریزی روی محتوا (چه مخاطبانی را قرار است هدف قرار دهید و چرا؟)
  • نوشتن محتوا
  • بهینه سازی
  • ویرایش
  • اضافه کردن اینفوگرافی و محتوای چندرسانه ای
  • پروموت کردن محتوا از طریق تبلیغات و مواردی از این دست.

بازاریابی محتوا در چند سال اخیر به بیشترین میزان محبوبیت در میان کسب و کارها رسیده است. گوگل ترند نشان می دهد که از سال ۲۰۱۰ تا کنون آمار جستجوی کلمه ی Content Marketing به بیشترین میزان خود رسیده است. بازاریابی محتوا یک فرایند است و صرفا تولید محتوا نام ندارد. از این رو باید بیشتر و بیشتر روی فرایندی که در بالا ذکر شد تمرکز کنید.

۳٫ محتوای چندمنظوره و شخصی سازی شده تولید کنید

این متد کاملا جدید است. استراتژی محتوا خود را چندمنظوره کنید و با یک تیر چند نشان بزنید. چگونه؟ آمارها نشان می دهد که ۹۳ درصد از دیجیتال مارکترها به محتوای شخصی سازی شده در یکی از کانال های بازاریابی خود روی آورده اند. اما این کار به چه معناست؟

این کار بر روی تولید محتوا بر اساس داده هایی است که در حال حاضر کسب و کارها از کاربرانشان دارند. مانند دموگرافیک ها، دامنه ی سنی، علایق و مواردی از این دست. این داده ها به راحتی برای شخصی سازی محتوا به کار می آیند. بسیاری از دیجیتال مارکترها این تاکتیک را اثربخش می دانند. چرا که:

  • تجربه ی کاربری بهتری در اختیار مشتری قرار می دهد.
  • وفاداری مشتری را بالاتر می برد.
  • می توان راحت تر نرخ بازگشت سرمایه را ارزیابی کرد.

نکته اینجاست که هر محتوا برای هر تایپ مشتری جوابگو نیست و شما باید با هر کس با زبان خودش صحبت کنید. کاربری که برای اولین بار وارد سایت شما می شود نیازهای متفاوت تری نسبت به کاربران همیشگی شما دارند. با شخصی سازی محتوا می توانید هم کاربران جدید و هم کاربران قدیمی خود را راضی کنید.

۴٫ روی وفاداری مشتری کار کنید.

تحقیقات Stackla نشان می دهد که ۹۰ درصد از مشتریان به اعتبار یک برند توجه دارند. یعنی برای آن ها مهم است از محصولات و خدمات چه برندی استفاده می کنند و تا چه حد معتبر است. بسیاری از دیجیتال مارکترها روی این موضوع به خصوص دست گذاشته اند و سعی دارند صدایی معتبرتر و وجهه ای بااعتبار را از برند خود به نمایش بگذارند.

اما مشکل کار کجاست؟ ۹۲ درصد از دیجیتال مارکترها بر این باورند که محتوایی که آن ها تولید می کنند کاملا در راستای اعتباربخشی به برند است. در حالی که مشتریان نظری مخالف این دارند و ۵۱ درصد از مشتریان معتقدند کمتر از نصف برندها محتوای معتبر تولید می کنند. در نظر داشته باشید وقتی که برندی اعتبارش را به ثبت برساند نتایج آن بسیار بزرگ و قابل توجه خواهند بود.

یک نکته ی جالب: تحقیقات آماری Cohn&Wolfe نشان می دهد که تقریبا ۹۰ درصد از کاربران و مشتریان دوست دارند پاسخ اعتبار یک برند را با انجام یک عمل به آن ها نشان دهند. در حقیقت دوست دارند به خاطر اعتبار برندها به آن ها پاداشی بدهند.

  • ۵۲ درصد از مشتریان می گویند که آن ها این برند را به دیگران توصیه می کنند.
  • ۴۹ درصد از آن ها احساس وفاداری نسبت به برند پیدا می کنند.

مایکل فرتیک از مجله ی فوربس اعتبار برند را اینگونه تعریف می کند:

معتبر بودن برند به این معناست که کاربر قول ها و حرف هایی که برند می زند را کاملا باور داشته باشد چرا که برند به تمام قول هایی که می دهد پایبند است. این کار نیازمند شفافیت برند است. وقتی یک برند معتبر باشد حس قوی تر به مشتری القا می کند و مشتری آن را تحسین می کند و این برند را در اولویت قرار می دهد.

۵٫ تنها وبلاگ کافی نیست.

بلاگینگ در بازاریابی محتوا فوق العاده است. اما کافی نیست. شاید بتوان گفت بیش از ۷۰ درصد از فروش برخی از کمپانی ها ناشی از وبلاگ نویسی است. چرا که گوگل عاشق وبلاگ است. اما ما در دنیایی داینامیک و پویا زندگی می کنیم. که روز به روز کانال های جدیدی به آن اضافه می شود و دنیای دیجیتال مارکتینگ روزبه روز با چیزهای جدیدتری مواجه می شود.

اگر شما تنها افرادی را هدف قرار دهید که وبلاگ و مقاله می خوانند بخش بزرگی از افراد را از دست می دهید که ویدیو و پادکست و ترکیبی از هر دو را به متن ترجیح می دهند. تحقیق موسسه ی Nielsen نشان می دهد که افراد بالای ۱۸ سال در آمریکا تقریبا نیمی از روزشان به محتوا اختصاص دارد که ۶۰ درصد آن مشاهده ی ویدیوها و عکس هاست. که یعنی ویدیو در حال حاضر می تواند برای برندها یک هدف ثانویه ی فوق العاده باشد که از این طریق می توانند کاربران بیشتری را وارد فرایند بازاریابی خود کنند.

این افراد محتوا را از هر جایی دریافت می کنند: تلویزیون، تلویزیون های آنلاین، اینترنت، اسمارت فون ها، تبلت ها، کنسول بازی، رادیو، دستگاه های دی وی دی و تمام دستگاه های دیگری که به نحوی به اینترنت وصل هستند.

اکثر مارکترها از این پتانسیل محتوایی آگاه هستند و در یوتیوب فعالیت می کنند یا پادکست می سازند و وبینار برگزار می کنند و در حال حاضر به یک استراتژی محتوا موفق در بین کسب و کارها بدل شده است. اگر شما هم هنوز صرفا به وبلاگ نویسی می پردازید بهتر است کمی تفاوت را تجربه کنید و روی انواع دیگر بازاریابی هم تمرکز کنید تا مشتریان جدیدتری را به دست بیاورید.

جمع بندی

مواردی که گفته شد تنها شروع کار هستند. اگر احساس می کنید نیاز به مشتریان جدیدتر دارید و دوست دارید کسب و کار خودتان را بیشتر و بیشتر گسترش دهید این ترندهای نیمه ی دوم سال ۲۰۲۱ می توانند به شما کمک کنند تا پیشرفت کنید. دنیای سئو و بازاریابی محتوا روز به روز در حال تغییر و  گسترده شدن است و شما به هیچ وجه نباید از این موج دور بمانید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اهمیت سئو و بهینه سازی برای سایت
سئو
اهمیت سئو و بهینه سازی برای سایت

همانطور که در مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت در بلاگ توضیح دادیم سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو میباشد. اما باید ببینیم سئو برای سایت ها چه اهمیتی دارد ؟ و چرا باید هر سایتی که میخواهد در دنیای تجارت الکترونیک موفق باشد نیاز …

برترین ابزار سئو برای بهبود رتبه سایت
آموزش سئو
برترین ابزار سئو برای بهبود رتبه سایت

با استفاده از ابزار بهبود سئو می‌توان به نتیجه ی بهتری در نتیجه ی موتورهای جستجو دست یافت. بسیاری از مالکان وب سایت ها به دنبال راه هایی هستند تا آنالیز سایت خود را به طور دقیق انجام دهند. از این رو آنالیز و بهبود سایت به عنوان مساله ای …

آموزش سئو
چگونه کمپین لینک بیلدینگ خود را راه اندازی کنیم؟

چگونه کمپین لینک بیلدینگ خود را راه اندازی کنیم؟ کمپین لینک بیلدینگ چیست؟ به روند افزایش تعداد لینک های یک وب سایت به طور مستمر همراه با یک هدف کلی، کمپین لینک بیلدینگ گفته می شود. کمپین های لینک بیلدینگ از “تعلقات و دارایی های” یک وب سایت برای ساخت لینک …

بت اسپات