کابینت چوبی بهتر است یا کابینت ام دی اف؟

یکی از مهم ترین ترکیبات دکوراسیون داخلی در آشپزخانه، کابینت است که طراحی آن بر زیبایی کل دکوراسیون منزل تاثیر زیادی دارد. دقت در انتخاب طرح و رنگ مناسب کابینت ها و دارا بودن ابعاد استاندارد و استفاده از انواع وسایل تزئینی و قفسه در اجرای یک دکوراسیون داخلی زیبا در آپارتمان موثر است.

امروزه کابینت ام دی اف به دلیل داشتن ظاهری مدرن و قیمت مناسب تر نسبت به کابینت کلاسیک تبدیل شده است به انتخاب اول خانواده هایی که علاقمند هستند با هزینه کم کابینت هایی زیبا و مدرن داشته باشند. اما خیلی از افراد هم هستند که هزینه برای آنها اهمیت چندانی ندارند و بیشتر به دنبال سبکی متفاوت و زیبا می گردند. پس اولین قدم برای پی بردن به اینکه کابینت چوبی انتخاب کنید یا ام دی اف  باید انگیزه شما از انتخاب کابینت آشپزخانه روشن شود.

شاید شنیده اید که می گویند کابینت ام دی اف ارزان است اما کابینت های ام دی افی هم وجود دارند که طراحی ویژه ای دارند و یا در ساخت آنها از متریال خارجی و با کیفیت استفاده شده و در نتیجه قیمت نهایی بالایی دارند. پس در مقایسه قیمت کابینت کلاسیک چوبی با یک کابینت ام دی اف شیک می توان گفت از نظر هزینه ای تقریباً در یک رنج قیمت هستند.

 

دوام کابینت چوبی بیشتر است یا ام دی اف ؟

کابینت چوبی در سبک های مختلف با بافت های زیبای چوب طبیعی، معمولاً در سبک های کلاسیک طراحی و ساخته می شود. چوب طبیعی در ابتدا به صورت خام است و پس از برش خوردن، حکاکی و اضافه کردن طرح و نقش با دستگاه های سی ان سی و رنگ کاری، به صورت کابینت چوبی وارد بازار می شوند. کابینت چوبی، با استفاده از چوب های مختلف مانند چوب راش، چوب گردو، چوب عش، چوب افرا، توسکا، چوب بلوط و چوب ملچ قابل ساخت است که تمام این مدل ها در زمره کابینت های گران قیمت و البته پر طرفدار محسوب می شوند.

به دلیل انعطاف پذیری بیشتر چوب نسبت به ام دی اف دوام کابینت چوبی نسبت به کابینت ام دی اف، بیشتر است. اگر استحکام و طول عمر اولویت مهمی برای شما نیست و بیشتر به دنبال یک کابینت با قیمت مناسب تر و البته با کیفیت هستید، پیشنهاد ما استفاده از کابینت ام دی اف با روکش چوب است. زیرا کابینت روکش چوب هم نمای زیبایی همانند کابینت چوبی دارد و هم قیمت آن کمتر است.

کابینت ام دی اف هایگلاس و ام دی اف پیش ساخته

نوع دیگری از کابینت ام دی اف وجود دارد به نام کابینت هایگلاس که از یک لایه پلکسی به عنوان روکش در آن استفاده شده است. جنس این روکش از پلی کربنات است که ظاهری بسیار شفاف و مانند شیشه دارد. اصولاً روکش زیرین در کابینت هایگلاس ملامینه سفید رنگ است که مقاومت آن را در زمان روی هم قرار گرفتن پالت ها بالا می برد. در انتخاب ورق هایگلاس ام دی اف باید دقت کرد چرا که در ماندگاری کابینت ها تاثیر گذار است و کیفیت کابینت نهایی را تضمین می کند. هایگلاس های آلمانی و کره ای نسبت به نوع چینی از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و امتحان خود را پس داده اند.

امروزه استفاده از ورق ام دی اف و چوب یا روکش چوب به صورت ترکیبی مورد توجه قرار گرفته است. به این دلیل که هم در میزان چوب مصرفی صرفه جویی کرده و قیمت کابینت ساخته شده بالا نمی رود و هم از ویژگی های خوب هر دو ماده ام دی اف و چوب استفاده بهینه می شود. نمونه بارز این ترکیب کابینت نئوکلاسیک است که جزو کابینت های جذاب و پر طرفدار بازار هستند.

اصولاً کابینت های آشپزخانه دارای قسمت های ثابت با ابعاد استاندارد و خاص مانند قسمت های داخلی و بدنه هستند و به همین دلیل ممکن است به صورت پیش ساخته در کارگاه های چوبی طراحی و تولید شده باشند که به آن ها کابینت پیش ساخته می گویند. بنابراین مدت زمان تحویل و نصب آن ها بیش از چند روز زمان نمی برد که این از مزایای کابینت های پیش ساخته است. ولی در کابینت پیش ساخته دو عیب دیده می شود که یکی محدودیت در انتخاب رنگ است و دیگری محدود بودن نوع طراحی است. البته مزیت دیگر آن بهای تمام شده کمتر نسبت به انواع دیگر کابینت می باشد.

از نظر قیمتی کابینت ام دی اف بهتر است یا چوب؟

بر اساس آخرین آمار، قیمت کابینت ام دی اف از متری ۲٫۵ میلیون تومان آغاز می شود و با توجه به کیفیت و تعداد یراق آلات مورد مصرف و یا انواع روکش های تزئینی می تواند قیمت های مختلفی داشته باشد. بعضی از افراد استفاده از یک کابینت آشپزخانه ارزان با متریال ام دی اف را ترجیح می دهند زیرا بهای تمام شده کمتری نسبت به قیمت کابینت تمام چوب و روکش چوب دارد.

برای آن دسته از افرادی که قیمت کابینت برایشان مهم نیست و بیشتر به زیبایی و طبیعی بودن کابینت بهاء می دهند، مدل های کابینت زیر پیشنهاد می شود:

  • کابینت چوب راش
  • کابینت چوب بلوط
  • کابینت چوب گردو
  • کمد تمام چوب

 

عوامل جانبی موثر بر قیمت کابینت

در کنار چوب و ام دی اف که در ساخت کابینت به کار می رود، یراق آلاتی مانند دستگیره، ریل کشو، لولا و جک همگی در قیمت و کیفیت کابینت آشپزخانه تاثیر گذار هستند. در هنگام انتخاب یراق آلات کابینت آشپزخانه به نوع و کیفیت آنها نیز اهمیت دهید و مراقب باشید تا کیفیت را از دست ندهید.

در پاسخ به این سوال که چرا قیمت کابینت چوبی از کابینت ام دی اف مدرن بیشتر است باید گفت که یکی از دلایل باکیفیت و گران قیمت بودن یراق آلات مصرفی در کابینت کلاسیک است و دیگری استفاده از صفحه روی کابینتی سنگی به جای صفحه شرکتی است. زیرا صفحه شرکتی از دو لایه ام دی اف و روکش پی وی سی ضخیم تشکیل شده است که نسبت به سنگ هایی مانند کواتز و کورین بسیار ارزان قیمت تر است.

 

جهت طراحی و اجرای انواع کابینت به صورت حرفه ای با ما تماس بگیرید.

کار شما به صورت تخصصی توسط تیم کارادکوراتیو اجرا خواهد شد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رپورتاژ آگهی
ایرانی موزیک – دانلود آهنگ جدید

عنوان: ” ایرانی موزیک – دانلود آهنگ جدید – آهنگ جدید ایرانی “ جاذبه‌های بی‌پایان موسیقی: سفری به دنیای صداها مقدمه: در دنیای پویانمایی و هیجانی موسیقی، هر لحظه یک تازگی جذاب و یک تجربه فراموش‌نشدنی را در انتظار داریم. ایرانی موزیک به عنوان یک راهنمای جامع به شما کمک می‌کند …

رپورتاژ آگهی
کابینت

کابینت ممبران مدرن کابینت ممبران مدرن، یکی از انتخاب‌های محبوب برای دکوراسیون داخلی منزل است. ممبران یک نوع پوشش برجسته است که بر روی سطح کابینت قرار می‌گیرد و باعث می‌شود آنها ظاهری زیبا و مدرن داشته باشند. مزیت اصلی کابینت‌های ممبران، ظاهری صاف و بی‌درز است که به دلیل …

نرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکی: بررسی و مقایسه بهترین گزینه ها
رپورتاژ آگهی
نرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکی: بررسی و مقایسه بهترین گزینه ها

نرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکی یکی از مهمترین نرم افزارهایی است که برای ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان مالیاتی به کار می‌رود. با توجه به اینکه ارسال صورتحساب الکترونیکی از سال ۱۳۹۶ به جای صدور صورتحساب کاغذی الزامی شده است، استفاده از نرم افزارهای ارسال صورتحساب الکترونیکی برای افراد …

بت اسپات