روش های ساخت بک لینک

روش های بسیاری برای ساخت بک لینک وجود دارد. مناسب ترین روش های لینک بیلدینگ، علاوه بر منابعی که در اختیار دارید به تجارتی که در آن مشغول به فعالیت هستید نیز بستگی دارد. صنایع و تجارت هایی که سابقۀ بیشتری دارند و رقابت در آنها بیشتر است، معمولاً نیازمند ساخت بک لینک های بیشتر و قوی تری هستند. و خب، همانطور که می دانید لینک بیلدینگ برای این کسب و کارها بسیار دشوار است.

از طرفی، در صنایع تازه تاسیس و در حال رشد این امکان وجود دارد تا با وبلاگ نویسی و راه اندازی فُروم فرصت های بسیاری برای ساخت لینک بیلدینگ به دست آورد. در این مقاله سعی کردیم روش های ساخت بک لینک را معرفی کنیم که برای هر نوع وب سایت و تجارتی کاربردی باشند.

نحوه ایجاد بک لینک

ساخت بک لینک محتوا محور

چگونه کمپین لینک سازی خود را راه اندازی کنیم؟

برخی از مواردی که در پائین آورده شده است را در مقالۀ راه اندازی کمپین لینک بیلدینگ آموخته اید، بنابراین برای آنکه از اتلاف وقت شما عزیزان جلوگیری کنیم، در این فصل موارد گفته نشده را برایتان توضیح می دهیم. فرض ابتدایی این است که شما باید محتوایی تولید کنید تا با استفاده از آنها بتوانید لینک بسازید. حال این محتوا می تواند به شکل های زیر ایجاد شود:

  • اینفوگرافیک
  • تجسم داده و آمار
  • گزارش متنی
  • راهنما (آموزش های گام به گام)
  • ویدئو
  • گالری تصاویر

روند تولید محتواهای فوق باید به گونه ای باشد تا مخاطبان آنها را مرتبط، جذاب، پر مفهوم، سرگرم کننده و … تلقی کنند. زمانی که چنین بازخوردی را دریافت کردید می بایست برای دریافت لینک از سوی همین مخاطبان اقدام نمایید. اگر بتوانید به درستی تولید محتوا کنید، با گذشت زمان دیگر نیازی نخواهید داشت برای ساخت بک لینک از کسی درخواست کنید.

همچنین، لزومی ندارد در تمام وب سایت هایی که می شناسید برای محتوای خود لینک سازی کنید، تنها کافیست با چند وب سایت مهم و تاثیرگذار در زمینه تجاری خود صحبت کنید تا آنها مقالات شما را در وب سایت خود منتشر کنند. مسلماً این نوع ساخت بک لینک بسیار زمان بَر است و نیازمند تولید محتوایی خاص و کامل می باشد، اما با کمی تلاش همه چیز ممکن است، قبول ندارید؟

چگونه برای سایت خود بک لینک بسازیم؟

 نمونه هایی از کمپین های لینک بیلدینگ محتوا محور

در این بخش از مقاله، نمونه های موفقی از کمپین های لینک بیلدینگ را به همراه دلایل موفقیت آنها معرفی خواهیم کرد. نکتۀ مهمی که در این قسمت وجود دارد این است که هدف اولیۀ نمونه های پیش رو ممکن است ساخت بک لینک نبوده باشد، اما محتوای تولید شده در این نمونه ها به قدری قدرتمند بوده اند که در امر لینک سازی نیز موفق عمل کرده اند. به هر حال، در این مثال ها نکات بسیاری برای آموختن وجود دارد.

http://www.swissotel.com/promo/etiquette-map

صفحه ای که در بالا لینک آن را قرار داده ایم ۶۸ لینک از وب سایت های مختلف دریافت کرده و اعتبار آن (Page Authority) 63 است. چه چیزی باعث موفقیت آن شده است:

  • استفاده از این صفحه بسیار آسان و عملکرد آن بسیار خوب است. زمانی که شما کشور مورد علاقۀ خود را انتخاب می کنید، محتوای موجود در کسری از ثانیه تغییر می کند.
  • طراحی صفحه بسیار تمیز و شیک است، به این معنی که در نگاه اول متوجه نحوۀ عملکرد آن می شوید.
  • طراحی و محتوای موجود در صفحه با سلیقۀ افرادی که به وب سایت های رزرو هتل مراجعه می کنند، همخوانی دارد.
  • محتوای ایجاد شده برای افرادی که با فرهنگ کشورهای مختلف آشنایی ندارند، بسیار مفید است و نوع و طرز برخورد را به آنها آموزش می دهد.

به تصویر کشیدن ۱۰۰ سال موسیقی راک

این مورد هم نمونۀ بسیار خوبی از یک محتوای اینتراکتیو است. در این صفحه تایم لاینی را مشاهده می کنیم که در آن نحوۀ شکل گیری ژانرهای مختلف موسیقی راک، طی ۱۰۰ سال اخیر با رسم شکل مشخص شده است.

http://www.concerthotels.com/100-years-of-rock

تاکنون ۱۹۸ بار به این صفحه لینک شده است و اعتبار صفحه اش ۵۳ است. بگذارید دلایل جذابیت این صفحه را نام ببریم:

  • اینتراکتیو بودن صفحه بر جذابیت آن افزوده است؛ این کار باعث می شود کاربر در همان ابتدا مجذوب سایت شود و آن را ترک نکند.
  • شما می توانید در صفحه گردش کنید و قطعه ای موسیقی گوش کنید.
  • این صفحه با سلیقۀ افرادی که برای کنسرت های بخصوص اقدام به رزرو هتل می کنند، همخوانی دارد.

شما در مقابل “جان پاولسون”

می توان گفت متخصص سئوی این وب سایت، فردی خلاق و مبتکر است. هنگام ورود به وب سایت با محتوایی روبرو می شوید که ازتان می خواهد درآمد سالانه خود را وارد نمایید. هنگامی که مبلغ مورد نظر را وارد کردید، این وب سایت میزان درآمد شما را با John Paulson تاجر و سرمایه دار موفق آمریکایی مقایسه می کند.

https://mahifx.com/john-paulson

این محتوا قبلا در صفحۀ اصلی وب سایت قرار داشت و زمانی که این سرویس به تازگی راه اندازی شده بود به عنوان تکنیک ساخت بک لینک از آن استفاده می شد. پیش از آنکه از صفحۀ اول برداشته شود، این محتوا بیش از ۲۰۰ لینک به دست آورده بود. دلیل موفقیتش چه بود؟

  • درست است با محتوایی اینتراکتیو سروکار داریم اما استفاده از آن بسیار آسان است؛ این محتوا تنها یک اطلاعات ساده از شما می خواهد.
  • مخاطب را با خود درگیر می کند و باعث می شود کاربر برای یافتن اطلاعات بیشتر صفحه را اسکرول کند.
  • اینکه میزان درآمد جان پاولسون چگونه محاسبه می شود برای بیشتر مخاطبان غیر قابل درک و جالب است.
  • این صفحه قابلیت به اشتراک گذاری بالایی را دارد و تقریباً برای همه سرگرم کننده است.

۱۸ بنیانگذار استارت آپ های مختلف که لحظات سخت خود را به اشتراک گذاشته اند

این صفحه با صفحاتی که در بالا نام بردیم، متفاوت است و بیشتر از آنکه محتوایی گرافیکی و تصویری داشته باشد، مبتنی بر متن و نوشته است. در واقع می توان گفت، در این صفحه بنیانگذارهای استارت آپ های مختلف رنج هایی که پیش از رسیدن به موفقیت متحمل شده اند را با خوانندگان به اشتراک گذاشته اند.

www.attendly.com/stories-of-failure-and-redemption-18-startup-founders-share-their-lowest-moments-before-coming-out-on-top

هم اکنون به این صفحه ۲۱ بار لینک شده است و Page Authority آن ۳۶ است. ببینیم چه چیزی باعث به وجود آمدن این ارقام شده است:

  • کاملاً متفاوت است. معمولاً مصاحبه ها دربارۀ این است که افراد چگونه موفق شده اند، اما این محتوا کاملاً برعکس است و می تواند توجه مخاطبان را جلب کند.
  • مصاحبه شوندگان و شرکت هایشان در زمینه کاری خود شناخته شده هستند، بنابراین افراد زیادی گفته های آنها را دنبال می کنند.
  • این محتوا برای بیشتر افرادی که روزانه با اینترنت سروکار دارند بسیار جذاب است، بنابراین شانس دریافت لینک برایش بسیار بالاست.

ساخت بک لینک برای سایت

وبلاگ نویسی به صورت مهمان

وبلاگ نویسی مهمان یا Guest Blogging به روند نگارش و نوشتن یک مطلب در وب سایتِ دیگران با هدف جذب ترافیک برای وب سایت خود گفته می شود. در حالیکه وبلاگ نویسی به صورت مهمان راهی بسیار موثر برای ساخت بک لینک های با کیفیت است، اما گوگل مجازات سختی برای بازاریابانی که با تولید محتوای کم کیفیت از این روش سو استفاده می کنند، در نظر گرفته است.

زمانی که وبلاگ نویسی مهمان به امری رایج تبدیل شد، محتوای تولیدی این گونه پُست ها نیز با افت کیفی قابل توجهی روبرو شد. گوگل متوجه این موضوع شد. مت کاتس، سرپرست تیم وب اسپم گوگل، با انتشار مطلبی خبر داد “وبلاگ نویسی به صورت مهمان تمام شد و از این پس گوگل به محتوای این پُست ها اهمیت می دهد”.

اگر می توانید محتوایی با کیفیت بالا تولید کنید، بسیاری از وب سایت های مشهور حاضر به انتشار مطلب شما خواهند بود. همۀ این ها را گفتیم تا بگوئیم از روش وبلاگ نویسی مهمان نباید تنها برای ساخت بک لینک استفاده شود چرا که گوگل در پیدا کردن لینک های بی کیفیت و کم ارزش بسیار دقیق شده است.

تاکتیک های لینک سازی

انتشار محتوای Ego-Bait

محتوای Ego-Bait، معمولاً نوشته ای است که در آن به افراد مختلف اشاره می شود تا بتوان با Ego یا نفس آنها بازی کرد. محتوای Ego-Bait با این امید نوشته می شود که فرد اشاره شده در مقاله، با خواندن مطلبی دربارۀ خود احساس بهتری نسبت به خودش پیدا کند و مقاله را با کاربران خود به اشتراک بگذارد. احتمالاً نمونه هایی از این نوع محتوا را مشاهده کرده اید. در ادامه به چند نمونه اشاره می کنیم:

www.thelovelyplants.com/10-gardening-blogs-to-follow

این صفحه فهرستی از وبلاگ های مرتبط با باغبانی را منتشر نموده و دربارۀ هر کدام مطلبی نوشته است.

http://go.brandshank.com/top-10-electronic-music-blogs-2011

صفحۀ بالا ۱۰ وبلاگ برتر موسیقی الکترونیک را بر اساس عوامل مختلفی مانند توئیت ها، تعداد اشتراک گذاری در فیسبوک معرفی کرده است.

http://www.webdesigndev.com/roundups/30-most-influential-people-in-web-design

فهرستی از برترین طراحان وب سایت به همراه تصویر، وب سایت و شبکه اجتماعی آنها.

این فهرست ها توجه افراد یا وب سایت هایی که در این لیست ها وجود دارند را جلب می کند. در حالیکه این روش از تولید محتوا، راهی مناسب برای ساخت بک لینک های با کیفیت است، اما از آنجاییکه چنین مطلبی افراد معتبر و خاصی را هدف گرفته است نمی توان انتظار تعداد زیادی بک لینک را داشت.

مراحل ایجاد لینک سازی ego-bait بدین شکل است:

مفهوم محتوا و تحقیق دربارۀ اهداف> نوشتن محتوا> توسعه و ترویج محتوا> پی گیری

مرحلۀ اول: مفهوم محتوا و تحقیق دربارۀ اهداف

در ابتدا باید موضوعی برای محتوای خود بیابید. این موضوع باید تا حدودی به زمینه کاری و فضای وب سایت شما مرتبط باشد. برای مثال اگر وب سایتی دربارۀ گل و گیاه دارید، ایده های زیر به دردتان می خورد:

  • بهترین وبلاگ های باغبانی در سال ۲۰۱۶
  • ۱۵ ایدۀ فوق العاده برای طراحی باغچه
  • چگونه طول عمر گیاهان خود را افزایش دهیم؟

موارد بالا تنها چند ایدۀ ساده هستند. نکتۀ مهم اینجاست که همه چیز باید ساده باشد.

هنگامی که موضوع مورد نظر خود را پیدا کردید، زمان آن است که به دنبال افراد یا وب سایت هایی باشید که می خواهید در محتوای خود از آنها تعریف کنید. در هنگام یافتن چنین افرادی باید نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

  • به دنبال وبلاگ هایی باشید که فعال هستند و به تازگی مطلبی منتشر نموده اند.
  • به دنبال وبلاگ هایی باشید که در شبکه های اجتماعی تعداد زیادی فالوور دارند.
  • حتماً به دنبال افرادی باشید که بتوان به نحوی با ایشان ارتباط برقرار کرد.

همچنین اگر در حال مطلبی با عنوان “۱۰ برترین…” هستید، ابتدا مطمئن شوید که این افراد شایستگی قرارگیری در چنین فهرستی را دارند. اگر تنها هدفتان این باشد که محتوایتان به اشتراک گذاشته شود، نه تنها این افراد، بلکه خوانندگانتان نیز متوجه این امر خواهند شد.

مرحلۀ دوم: تولید محتوا

این مرحله نیز بسیار ساده است. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید جزئی ترین اطلاعات فرد یا وب سایتی که در فهرست قرار می دهید را در محتوای خود وارد کنید. به یاد داشته باشید که می خواهید توجه وبلاگ نویس ها را به دست آورید تا آنها محتوایتان را به اشتراک گذاشته و به آن لینک کنند. توصیه می کنیم نکات زیر را در نوشتن محتوای خود رعایت کنید:

  • قرار دادن عکس وبلاگ نویس یا اسکرین شاتِ وب سایت
  • قرار دادن لینک وب سایت آنها به همراه یکی از شبکه های اجتماعی شان
  • دلایل قرار گرفتن آنها در محتوای شما به همراه دلایل خاص بودن این افراد

مرحلۀ سوم: توسعه و ترویج محتوا

زمانی که پُستِ خود را منتشر کردید، باید به وبلاگنویس ها یا وب سایت هایی که در محتوایتان موجود هستند، یک ایمیل ارسال کنید و آنها را در جریان بگذارید. در ادامه نمونه ای از یک ایمیل درخواستی را مشاهده می کنید:

سلام رامین،

خواستم بهت خبر بدم در فهرست ۱۰ وبلاگ نویس برتر در زمینۀ سئو و بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۶ قرار گرفته – لینک پُستِ وبلاگ تان را در اینجا قرار دهید.

من این فهرست را برای شناخت بیشتر مردم با مبحث سئو و بهینه سازی سایت ایجاد کردم. به دلیل مطالب خوبی که در وبلاگ نوین منتشر کردی، تصور کردم که شایستگی قرار گرفتن در این فهرست را داری.

مطلب منتشر شده را می توانی از طریق لینک بالا مشاهده کنی. امیدوارم که نظرت را راجع به این پُست برایم ارسال کنی. اگر هم علاقه داری می توانی این مطلب را در وبلاگ یا شبکۀ اجتماعی خودت قرار بدی.

با تشکر

ایمان عمادی

یادتان باشد که همه چیز باید ساده باشد. شما می توانید همیشه اطلاعات جدیدی به محتوای خود اضافه کنید، اما احتمال دارد افرادی که با آنها تماس می گیرید مشغله های فراوانی داشته باشند، بنابراین بهتر است پیغام تان را سریع به دست شان برسانید.

مرحلۀ چهارم: پی گیری

از فصل اول این راهنما، چندین بار به اهمیت مرحله پی گیری اشاره کرده ایم. حتماً نامه ها و درخواست های خود را پی گیری کنید. برای انجام این کار می توانید از ابزاری مانند Boomerang استفاده کنید.

نحوه صحیح بک لینک سازی

ساخت بک لینک با روش لینک شکسته

اینترنت پُر از لینک های شکسته و خراب است. برخی از این لینک های شکسته در وب سایت هایی ارزشمند و معتبر قرار دارند. ساخت بک لینک با روش لینک شکسته روش بسیار محبوبی است که در آن لینک جدید و سالمی، جایگزین یک لینک خراب می شود.

هرچند لینک بیلدینگ به این شیوه متنوع است، اما مراحل ابتدایی آن به شکل زیر است:

  • جستجوی لینک های شکسته و یافتن وب سایت های مناسب
  • تولید محتوا
  • توسعۀ محتوا

به این مثال دقت کنید: فرض کنید شما صاحب شرکتی هستید که محصولات لبنی را آزمایش می کند و می خواهید برای منابع علمی صفحات وب سایت تان لینک بیلدینگ کنید. وب سایت یک دانشگاهِ مرتبط، صفحه ای قدیمی دربارۀ منابع و مآخذ فراورده های لبنی دارد، اما بسیاری از لینک های موجود در آن خراب هستند. شما می توانید با ارسال یک ایمیل حاوی لینک صفحۀ منابع خود، از ایشان بخواهید که لینک شما را جایگزین لینک های شکسته بکنند. به این ترتیب، مسئول سایت دانشگاه به وب سایت شما لینک می دهد.

این روند می تواند بارها تکرار شود. گاهی اوقات شما می توانید محتوایی که در گذشته ایجاد کرده اید را جایگزین لینک خراب کنید، گاهی دیگر می بایست با این هدف محتوا تولید کنید.

ایجاد بک لینک تخصصی

احیای لینک

این روش با روش ساخت بک لینک از طریق لینک های شکسته، تفاوت کوچکی دارد. در این روش شما لینک های شکسته ای که زمانی به وب سایت شما اشاره می کرده اند اما از نظر سئو ارزشی نداشته اند را پیدا کرده و با رفع مشکل شان، آنها را “احیا” می کنید. برای انجام این کار استراتژی های متفاوتی وجود دارد:

خطای ۴۰۴

این نوع لینک ها، لینک هایی هستید که به صفحه ای از وب سایت که دیگر وجود ندارد، اشاره می کنند. Open Site Explorer ابزار بسیار خوبی برای یافتن این لینک هاست. شما می توانید از طرف وب سایت خود این لینک ها را درست کنید یا آنها را به لینک جدیدی Redirect کنید. راه دیگر این است که از وبمستر بخواهید این لینک ها را تغییر دهد.

اشاره به اسم یک برند بدون لینک کردن به آن

زیاد اتفاق می افتد که افراد بسیاری بدون لینک کردن نام برندتان، دربارۀ شما مطلبی بنویسند. در بیشتر مواقع با ارسال یک ایمیل به نویسندۀ مطلب می توانید وی را از این مسئله آگاه کنید. ابزارهای mention.net، Google Alerts و Fresh Web Explorer پیدا کردن چنین مطالبی را برایتان آسان می کنند.

تصاویر لینک نشده

گاهاً اتفاق می افتد که برخی وب سایت ها از تصاویر موجود در محتوای شما بدون ذکر منبع استفاده می کنند. بهتر است به جای آنکه از آنها شکایت کنید، از این فرصت استفاده کنید و در ازای استفاده از مطالبتان، یک لینک دریافت نمایید.

می توانید از طریق ابزارهای TinEye یا Google Image بفهمید که کدام وبمسترها از تصاویر وب سایت شما استفاده می کنند. سپس با ارسال یک ایمیل مودبانه از آنها درخواست کنید لینک سایت شما را به عنوان منبع عکس قرار دهند. در فصل هفتم (لینک بیلدینگ پیشرفته) دربارۀ این موضوع صحبت خواهیم کرد.

معرفی انواع روش های لینک سازی

دنیای تاکتیک های ساخت بک لینک

در این فصل تنها به چند روش رایج ساخت بک لینک به روش کلاه سفید اشاره کردیم. همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، باید بر اساس منابعی که در اختیار دارید از این روش ها استفاده کنید.

آیا مطلبی را فراموش کرده ایم؟ انتقادات و پیشنهادات خود را از ما دریغ نکنید. اگر ایدۀ جدیدی در رابطه با لینک سازی به ذهن تان می رسد، حتماً آن را با ما در میان بگذارید. همچنین اگر سوالی دربارۀ سئو، بازاریابی دیجیتال، تبلیغات گوگل و … دارید، می توانید سوال خود را با کارشناسان نوین درمیان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اهمیت سئو و بهینه سازی برای سایت
سئو
اهمیت سئو و بهینه سازی برای سایت

همانطور که در مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت در بلاگ توضیح دادیم سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو میباشد. اما باید ببینیم سئو برای سایت ها چه اهمیتی دارد ؟ و چرا باید هر سایتی که میخواهد در دنیای تجارت الکترونیک موفق باشد نیاز …

آموزش استفاده صحیح از برچسب ها و دسته بندی ها در وردپرس
آموزش
آموزش استفاده صحیح از برچسب ها و دسته بندی ها در وردپرس

اگر جزو کاربران خوب وردپرسی باشید، بدون شک تا امروز چندین بار از خود پرسیده اید که صحیح ترین روش استفاده از برچسب ها و دسته بندی ها در وردپرس چیست؟ حتما خیلی اوقات پیش آمده که از خودتان بپرسید، آیا واقعا باید برچسب x را به مطلبم اضافه کنم؟ …

دلایل استفاده از بلاگ برای وبسایت
آموزش
دلایل استفاده از بلاگ برای وبسایت

در این مقاله قصد داریم به معرفی مزایای وبلاگ نویسی و اینکه چرا باید از وبلاگ برای سایت استفاده کنیم؟ بپردازم قبل از پرداختن به چرایی استفاده از بلاگ بهتر است با موضوعی به نام بازاریابی محتوا آشنا شویم بازاریابی محتوا، یک رویکرد استراتژیک برای بازاریابی است که روی تولید و توزیع …

بت اسپات