آیا میتوان از طریق بازاریابی شبکه ای ثروتمند شد

آموزش

آیا میتوان از طریق بازاریابی شبکه ای ثروتمند شد؟ پاسخ این سوال را اشخاص مختلفی داده اند. در سایت فربز Forbes  این سوال اینگونه مطرح شده است : چگونه اشخاص از طریق بازاریابی چند سطحی ثروتمند میشود. در سایت فایننس این سال اینگونه مطرح شده است که: آیا شما میتوانید با بازاریابی چند سطحی ثروتمند شوید. در این مقاله به پاسخ این سوالات می پردازیم.

پاسخ سریع به سوال آیا میتوان ازطریق بازاریابی شبکه ای ثروتمند شد، بله است. بازاریابی شبکه ای ۱ میلیارد دلار ثروت در دنیا ایجاد کرده است. بسیاری از شرکت های بزرگی که میشناسیم از این طریق ثروت فراوانی بدست آورده اند.

ثروتمند شدن در بازاریابی شبکه ای مانند هر کسب و کار دیگری سخت و دشوار است.

 

آیا میتوان از طریق بازاریابی شبکه ای ثروتمند شد

کسب ثروت در بازاریابی شبکه ای به چه چیزهایی وابسته است

  • در بازاریابی شبکه ای سرمایه گذاری روی شخص خودمان و ذهن خودمان است. میزان ثروتی که از بازاریابی شبکه ای میتوانیم بدست بیاوریم، به میزان وسعت ذهن و تفکر خودمان است.
  • در بازاریابی شبکه ای مهارت هایی مانند یافتن استعداد و نحوه ارتباط با مردم آموزش داده می شود.
  • در بازاریابی شبکه ای کسب ثروت براساس توانایی افراد از ۳ تا ۵ سال زمان می برد.
  • برای ثروتمند شدن در بازاریابی شبکه ای باید بر روی بهتر شدن خود تمرکز کنید.

ولی موارد بالا بسیار کلی است و نمیتوان براساس آنها هدف گذاری کرد و نقشه مسیر حرکت را رسم کرد. در ضمن پاسخ سوال چگونه از بازاریابی شبکه ای ثروتمند شویم، همچنان گنگ و نامفهوم است.

شاید بهتر است قبل از هر توضیح دیگری درباره چگونه ثروتمند شدن در بازاریابی شبکه ای به پاسخ سوال بازاریابی شبکه ای چیست بپردازیم: بازاریابی شبکه ای گاهی به بازاریابی چند سطحی و گاهی به بازاریابی هرمی تعبیر میشود. کارشناسان بازارایابی شبکه ای تعریف یکسانی از آن ارائه نداده اند.

اما گونه ای از بازاریابی شبکه ای که در ایران مجاز است اینگونه تعریف میشود (تعریف کامل در سایت وزارت صنعت و معدن و تجارت آمده است و تعریف ما صرفا برداشتی آزاد از محتوای ارائه شده در آن سایت است): بازاریابی شبکه ای شامل یک شرکت تولید کننده و یا توزیع کننده محصولات است، که برای فروش کالای خود، عده ای را دعوت به همکاری می کند. افرادی که در بازاریابی شبکه ای شرکت می کنند بجای دریافت حقوق پورسانت فروش دریافت می کنند. هر یک از بازاریاب های فعال در بازاریابی شبکه ای میتواند افرادی را برای فروش کالا آموزش دهد و از سهم فروش این افراد درصد مشخصی را دریافت کند. در ایران فروش کالا، به خود بازاریاب ها بصورت اجباری ممنوع بوده و شرط خرید کالا برای شرکت در شرکت های بازرایابی شبکه ای جرم تلقی می گردد. ایجاد هرم های بازارایابی در ایران و در بیشتر نقاط دنیا غیر قانونی است و شرکت ها نمی توانند بازاریاب را به ایجاد نحوه خاصی از شبکه ملزم کنند. بازاریاب ها میتوانند بصورت فردی فعالیت کنند وملزم به ایجاد هیچ زیر شاخه ای نیستند.

همانطور که مشاهده میکنید با این تعریف دیگر نمیتوان بازاریابی شبکه ای را با بازاریابی هرمی یکی کرد. اما همه ما مدل هایی از بازاریابی شبکه ای را در کشور و سرتاسر دنیا دیده ایم که همچنان به فعالیت هرمی میپردازند. عضویت در شرکت های هرمی نه تنها در ایران بلکه در بیشتر کشورها مانند آمریکا و کانادا غیر قانونی بوده و مجازات سنگینی در پی دارد.

در مسیر بازاریابی شبکه ای یا بازاریابی چند سطحی کلاهبردارهای اینترنتی و متقلب های یادی قرار گرفته اند. بسیاری از اشخاصی که در این گونه شرکت ها فعالیت کرده اند با ضررهای زیادی مواجه شده اند. در سایت ایران هشدار لیست بلندی از شرکت هایی است که بدلیل عدم رعایت قوانین بازاریابی شبکه ای تعطیل شده اند. اگر بخواهیم تازه وارد بازاریابی شبکه ای شویم آیا راه درستی را انتخاب کرده ایم؟

در بازرایابی شبکه ای درآمد از طریق آموزش و فروش بازاریاب هایی که به آنها آموزش میدهیم چند برابر میشود. ولی آیا با وجود این همه بد بینی نسبت به بازاریابی شبکه ای آیا کسی حاضر است در این گونه بازاریابی وارد شود. که ما بخواهیم با آموزش او به سود بالاتری برسیم. اگر افرادی حاظر شوند چنین ریسکی انجام دهند، آیا از قشر بازاریاب های قدرتمند هستند. یا افرادی هستند که به دلایل مختلف قادر به یافتن شغل دیگری نبوده اند. در واقع سوال این است که: آیا بازاریابی شبکه ای به مرحله ای نرسیده است که تنها توسط افرادی که هیچ منبع درآمد دیگری نمی توانند داشته باشند انتخاب میشود. برای رسیدن به پاسخ این سوال یک سوال دیگر را مطرح می کنیم و آن سوال این است:

بازاریابی شبکه ای را از کجا شروع کنیم؟

اولین گام برای شروع کار، یافتن یک شرکت بازاریابی شبکه ای معتبر است. بهتراست سوابق و مجوزهای شرکت را در هر دو سایت وزارت صنعت و معدن و تجارت و سایت ایران هشدار کنترل کنید. مطمئن شوید شرکت سابقه طولانی در زمینه بازاریابی شبکه ای دارد و تخلفات و اخطارهای شرکت را هم در سایت ایران هشدار کنترل کنید. نکته ای که برای یک شرکت بازاریابی موفق باید یادآور شویم وجود کالای قابل رقابت در بازار است. اگر شرکتی فاقد این کالا است. شرکت معتبری برای بازاریابی شبکه ای نمی تواند باشد. علاوه بر این موارد میتوان به موارد زیر هم برای انتخاب یک شرکت بازاریابی شبکه ای اشاره کرد.

اگر شرکت بازاریابی ۵ سال سابقه فعالیت داشته باشد به معنی آن است که کالاها و منابع مالی آن شرکت به قدری کافی ارزشمند بوده اند که بتوانند ۵ سال به فعالیت خود ادامه بدهند. چنین شرکت هایی برای سرمایه گذاری مناسب تر از شرکت های با سابقه کمتر هستند.

خودتان را در حال عرضه کالایی تصور کنید که قصد فروش آن را دارید. مثال: اگر شما بخواهید قرص لاغری بفروشید در حالیکه میدانید اکثر دکترها این قرص ها را تکذیب می کنند. شما فروش موفقی نخواهید داشت. برای فروش یک کالا باید به آن اعتماد کامل داشت.

شرکت های را انتخاب کنید که پشتیبانی بازاریابی قدرتمندی از شما داشته باشند و ساختار Downline در آنها براساس پشتبانی بازاریاب ها تنظیم شده باشد. (Downline: به افرادی که آنها را برای بازاریابی آموزش میدهید و بازاریاب هایی که همزمان با شما وارد یک شرکت بازاریابی شبکه ای می شوند و همچنین افرادی که میتوانند برای مجموعه بازاریاب های شما آموزش های بازاریابی را تشکیل دهند اشاره دارد.)

شرکت بازارایابی را انتخاب کردیم گام بعدی در بازاریابی شبکه ای چیست

گام بعدی تعیین استراتژی فروش است. برای هر کالایی باید یک استراتژی فروش خاص ایجاد کرد. در بازاریابی شبکه ای شما باید به صحبت هایی خود برای جذب بازاریاب های دیگر هم فکر کنید. افزایش تعداد بازاریاب در زیر مجموعه خود یکی از اصلی ترین مواردی است که برای آن باید استراتژی داشت. شرکت های بازاریابی شبکه ای موفق، بیان می کنند که اگر می خواهید در بازاریابی شبکه ای موفق شوید یک کالا را برای تبلیغ و بازاریابی انتخاب کنید و بعد از موفقیت در عرضه آن کالاها را افزایش دهید.

فراموش نکنید که کلید ثروتمند شدن در بازاریابی شبکه ای داشتن بازاریاب های حرفه ای است. بنابراین دو یا سه بازاریاب حرفه ای در تیم خود جذب کنید. بسیاری از کسانی که در بازاریابی شبکه ای شکست میخورند. با مشکل جذب پسرعموهایشان بعنوان بازاریاب مواجه بودند. با جذب پسر عموهایی که بازاریابی بلد نیستند شما نمیتوانید کالا بفروشید. بدون فروش کالای ثروتی هم در کار نخواهد بود.( پسر عموها منظور جذب بازاریاب از اقوام و خویشاوندان و دوستان میباشد.)

 

کسب ثروت در بازاریابی شبکه ای

چگونه میتوان در بازاریابی شبکه ای ثروتمند شد؟

با وجود تمام سیب های خرابی که در جعبه بازاریابی شبکه ای هست. هنوز میتوان بازاریابی شبکه ای را روش بازاریابی موثر و کارامدی برای کسب ثروت به حساب آورد.

دو نکته کلی را که برای یادآوری باید ذکر کنیم عبارتند از : یافتن شرکت های معتبر و بزرگ برای همکاری و استفاده از همکاران و بازاریاب های قدرتمند.

نکات دیگری که برای یک بازاریابی شبکه قدرتمند باید به خاطر داشته باشیم عبارتند از:

  • بازاریاب های تازه وارد سخت می توانند کالا و خدمات بفروشند.
  • اعضای جدید نمی توانند بازایاب های دیگری را جذب کنند.
  • فروش تکنولوژی هایی که کاربرد عمومی ندارند دشوارتراست.
  • میزان خروج از کار میان اعضای تازه وارد بسیار بالا است.
  • در بازاریابی شبکه ای انگیزش نیروهای تازه وارد بسیار مهم است. از ارزش ها و قدرت بازاریابی خود صحبت کنید.

همواره انگیزه تیم خود را بالا ببرید. در بازاریابی شبکه ای مثالی وجود دارد که میگوید هر سر و صدایی قطعا موسیقی نیست. این مثال این موضوع را میخواهد القا کند که صرف داشتن یک تیم بازاریابی به معنی موفقیت بازاریابی شبکه ای نیست.

تیم بازاریابی باید بتوانند محصولات و کالاهای تولیدی را بفروش برسانند. هنگامیکه بازاریاب های شما با شکست مواجه میشوند به آنها یادآوری کنید که ۹۵ درصد موارد بازاریابی با شکست مواجه میشود. بنابراین آنها باید بر سر ۵ درصد موجود با دیگر بازاریاب ها رقابت کنند.

شانس در بازاریابی شبکه ای یکی از گزینه های فروش نیست. برای فروش حرفه ای باید حرفه ای برنامه ریزی کرد.

آیا میتوان گفت که بازاریابی شبکه ای به نقطه ای رسیده است که تنها افراد شکست خورده و نا امید آن را انتخاب می کنند؟ پاسخ به این سوال بسیار سخت است و مستلزم بررسی تک تک شرکت های بازاریابی و بازاریاب های فعال در آنها میباشد. اما با توجه به اینکه شرکت هایی در ایران در حال بازاریابی شبکه ای برای مدت زمان طولانی هستند. قاعدتا باید نتیجه گرفت آنها بازاریاب های قدرتمندی جذب کرده اند و یا اینکه موفق شده اند با انگیزش افراد ضعیف را به بازاریاب های قدرتمند تبدیل کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش استفاده صحیح از برچسب ها و دسته بندی ها در وردپرس
آموزش
آموزش استفاده صحیح از برچسب ها و دسته بندی ها در وردپرس

اگر جزو کاربران خوب وردپرسی باشید، بدون شک تا امروز چندین بار از خود پرسیده اید که صحیح ترین روش استفاده از برچسب ها و دسته بندی ها در وردپرس چیست؟ حتما خیلی اوقات پیش آمده که از خودتان بپرسید، آیا واقعا باید برچسب x را به مطلبم اضافه کنم؟ …

دلایل استفاده از بلاگ برای وبسایت
آموزش
دلایل استفاده از بلاگ برای وبسایت

در این مقاله قصد داریم به معرفی مزایای وبلاگ نویسی و اینکه چرا باید از وبلاگ برای سایت استفاده کنیم؟ بپردازم قبل از پرداختن به چرایی استفاده از بلاگ بهتر است با موضوعی به نام بازاریابی محتوا آشنا شویم بازاریابی محتوا، یک رویکرد استراتژیک برای بازاریابی است که روی تولید و توزیع …

گوگل وبمستر تولز چیست؟
آموزش
گوگل وبمستر تولز چیست؟

گوگل وبمستر تولز یک سرویس رایگان می‌باشد که توسط شرکت گوگل ارائه شده است. این ابزار به مدیریت وب سایت ما در موتور جستجو گر گوگل کمک میکند. به این صورت که ابتدا به ما اطمینان می‌دهد که گوگل به وب سایت ما دسترسی دارد سپس به کمک اطلاعاتی که …

بت اسپات