تبلیغات زیاد،مهمترین دلیل حذف سایت از جستجوی کاربران

آموزش

طی تحقیقی که توسط SurveyMonkey انجام شده، مهمترین دلیلی که کاربران یک سایت را از لیست نتایج جستجو حذف می کنند، تبلیغات زیاد در اون سایت هست که امروزه در وب سایت های فارسی هم شدیدا با این موضوع مواجه هستیم. این تحقیق در بین ۶۱۵ نفر مرد و زن در سنین ۱۸ تا ۶۰ انجام شده که میتونه راهنمای فوق العاده خوبی برای وبمستران باشه، بخصوص اونایی که دنبال رفع مشکل حذف صفحات سایت از نتایج موتورهای جستجو هستند. چرا که موتورهای جستجو هم دارند بر مبنای کاربران سایت عمل می کنند!

در قسمتی از این تحقیق به کاربران گفته شده که اگر امکان حذف سایت ها از نتایج جستجو را داشته باشند، چه نوع سایت هایی را حذف خواهند کرد و طبق نتایج بدست آمده :

۶۴٫۵% گفتند که بخاطر تبلیغات زیاد یک سایت را حذف خواهند کرد و این در حالیکه برای سایت های با محتوای ضعیف ۶۰٫۶% هست. که این مسئله نشون میده که تبلیغات زیاد حتی نسبت به محتوای ضعیف و اسپم هم کاربر را بیشتر رنج میده. تازه ببینید اگه ۲ تاش باهم باشه چی میشه که ما الان نمونه ایرانیش را تا دلتون بخواد داریم!

بعد از این موارد هم مواردی مثل ارائه نتایج اشتباه، مشکلات گرامری و تایپی، لینک های خروجی زیاد و … از مواردی هستند که کاربران را برای حذف سایت از نتایج جستجو تشویق می کنند.

پس تا اینجا و با توجه به نتایج این تحقیق باید خیلی خوب و راحت متوجه شده باشید که چه کارهایی را نکنید که کاربران شما را از نتایج حذف نکنند. یادتون نره که قراره ما بهینه سازی سایت برای کاربران هست!

در قسمت بعد این تحقیق، از کاربران پرسیده شده که اگر پس از ورود به اولین نتیجه ارائه شده توسط موتور جستجو، اون چیزی که به دنبالش هستن را پیدا نکنند چه می کنند؟ که در این قسمت هم:

۳۴% گفتند بر میگردند به صفحه نتایج و یکی دیگه از لینک ها را باز می کنند،

۲۵% گفتند که بر میگردند به گوگل و اصلا چیز دیگه ای را جستجو می کنند،

۱۴$ گفتند که از قسمت جستجو خود سایت استفاده می کنند که مطلب مورد نظر را پیدا کنند،

و …

مهمترین چیزی که در این قسمت برای وبمسترها حائز اهمیته اون ۱۴% هستند. دقت کنید که این عدد کم نیست و شما باید یک باکس جستجوی قوی و شکیل در قسمت خوبی از سایتتون قرار بدید تا کاربران بتونن به راحتی مطالب سایت شما را جستجو کنند.

یکی دیگه از نتایج جالب و مهمی که از این تحقیق بدست اومده و باید خیلی بهش توجه کرد اینکه زمان انتشار یک مقاله برای کاربران اهمیت نداره و اگه یک مقاله خوب ۲ سال پیش منتشر شده باشه با مقاله ۱۰ روز پیش فرقی نداره، ولی به مقالاتی که مشکلات گرامری و تایپی زیادی داره اعتماد نمی کنند.!

۰/۵ ( ۰ نظر )
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش استفاده صحیح از برچسب ها و دسته بندی ها در وردپرس
آموزش
آموزش استفاده صحیح از برچسب ها و دسته بندی ها در وردپرس

اگر جزو کاربران خوب وردپرسی باشید، بدون شک تا امروز چندین بار از خود پرسیده اید که صحیح ترین روش استفاده از برچسب ها و دسته بندی ها در وردپرس چیست؟ حتما خیلی اوقات پیش آمده که از خودتان بپرسید، آیا واقعا باید برچسب x را به مطلبم اضافه کنم؟ …

دلایل استفاده از بلاگ برای وبسایت
آموزش
دلایل استفاده از بلاگ برای وبسایت

در این مقاله قصد داریم به معرفی مزایای وبلاگ نویسی و اینکه چرا باید از وبلاگ برای سایت استفاده کنیم؟ بپردازم قبل از پرداختن به چرایی استفاده از بلاگ بهتر است با موضوعی به نام بازاریابی محتوا آشنا شویم بازاریابی محتوا، یک رویکرد استراتژیک برای بازاریابی است که روی تولید و توزیع …

گوگل وبمستر تولز چیست؟
آموزش
گوگل وبمستر تولز چیست؟

گوگل وبمستر تولز یک سرویس رایگان می‌باشد که توسط شرکت گوگل ارائه شده است. این ابزار به مدیریت وب سایت ما در موتور جستجو گر گوگل کمک میکند. به این صورت که ابتدا به ما اطمینان می‌دهد که گوگل به وب سایت ما دسترسی دارد سپس به کمک اطلاعاتی که …

بت اسپات