فنر قالب چیست؟

فنر قالب و سنبه پران و برقو ، همگی در صنعت از مهم ترین ابزار ها هستند. فنر قالب در صنعت فنرسازی کاربرد مخصوص دارد. سنبه پران و برقو نیز کاربرد های فراوانی در زمینه صاف کردن و ایجاد سوراخ دارند.

فنر قالب سازی همان طور که از اسمش پیداست، کاربردی از فنر در صنعت قالب سازی می باشد. از خاصیت ارتجاعی فنر ها در مقاصد استفاده می شود . در ساخت برخی از کالاها چون فنر خودرو و یا فنر قالب سازی به منظور جذب نوسانات و فشارهای وارد شده و در برخی از وسایل و صنایع به منظور وارد کردن فشار روی یک قطعه استفاده می شود. برای مثال اگر به ساختمان تفنگ بادی دقت کرده باشید، ببینید که در این اسلحه از هیچ گونه باروتی برای رانش گلوله به سمت جلو استفاده نمی شود. لی رانشی تنها از طریق فشار هوای جمع شده درون سیلندر اسلحه می شود تا گلوله ساچمه ای را به جلو پرتاب کند .

سنبه پران

سنبه اصطلاحی است با سه معنی پذیرفته شده به طور گسترده – فرم شکل دادن به فلز، گیره قطعه کار روی ماشین تراش، و میله یا محوری که برای محکم کردن و پشتیبانی از اتصالات مختلف ابزار برقی استفاده می شود. هنگام توصیف ابزار شکل‌دهی فلز، این اصطلاح به فرم‌های فلزی توخالی یا توخالی اطلاق می‌شود که مواد مختلف از ورق فلزی گرفته تا شیشه‌های دمیده را به شکل دلخواه خم یا منحرف می‌کنند. هنگامی که برای ماشین های تراش به کار می رود، این اصطلاح به گیره ای اشاره دارد که ساخته شده است که برای محکم کردن یک قطعه کار خاص در چاک تراش برای ماشین کاری استفاده می شود. سنبه‌های ابزار برقی معمولاً از پایه‌های فلزی جامد با شانه‌های ماشین‌کاری شده و مهره‌های قفلی تشکیل شده‌اند که برای محکم کردن دیسک‌های سنباده یا آسیاب و لنت‌های ضربه‌گیر در مته‌ها و سایر دستگاه‌های برقی طراحی شده‌اند.

سنبه های شکل دهنده فلزی برای قرن ها به عنوان جک یا فرم برای شکل دادن به اقلام فلزی یا حتی شیشه های دمیده استفاده می شده است. این دستگاه‌ها معمولاً برای شکل دادن به یک آیتم خاص یا ایجاد نمایه خاص در چندین قطعه کار مختلف ساخته می‌شوند. به عنوان مثال، یک سنبه خمشی لوله برای ایجاد خمشی با یک انحراف تنظیم شده به لوله‌هایی با قطر خاص، ماشین‌کاری می‌شود. چندین سنبه برای یک کار مشابه با زوایای خمش یا قطر لوله های مختلف لازم است. سنبه ای که برای ایجاد شکل گشاد یا زنگوله ای به انتهای لوله ها طراحی شده است، دارای پروفیل انتهایی مخروطی شکل است که می تواند در اندازه های مختلف لوله استفاده شود.

سنبه‌های شکل‌دهی ممکن است به گونه‌ای طراحی شوند که در جای خود محکم شوند و قطعه کار در اطراف آنها توسط ماشین‌ها یا با دست دستکاری شود، مانند آنهایی که برای تولید آهن فرفورژه تزئینی استفاده می‌شوند. برخی دیگر، مانند سنبه شعله ور که قبلاً ذکر شد، برای شکل دادن به قطعه کار در حال چرخش یا در مقابل آن قرار می گیرند. صنایعی مانند سازندگان سیستم اگزوز خودروها از سنبه ها برای تشکیل لوله های پیچیده استفاده می کنند.

برقو

چگونه یک سوراخ با استفاده از برقو ایجاد کنیم: راهنمای گام به گام

برای به دست آوردن بهترین نتیجه از این ماشین کاری دقیق، باید سوراخ های خود را با مقدار مناسبی از مواد برای برش ریمر آماده کنید. در صورتی که استوک خیلی کوچک باشد، سوراخ کن سوراخ را می مالد و قطر آن را کوچکتر از حد لازم می کند. با این حال، اگر استوک بیش از حد باشد، سوراخ ممکن است بزرگتر شود و سطح ناهمواری داشته باشد.

در اینجا چند مرحله در مورد چگونگی ایجاد یک سوراخ وجود دارد:

مرحله ۱: اطمینان حاصل کنید که قطعه کار ثابت است و آن را با گیره محکم کنید تا لغزش یا تکان نخورد. سوراخ را با سایز ریمر مناسب باز کنید. به طور معمول، ریمر ۱٫۵ برابر بزرگتر از سوراخ است.

مرحله ۲: سوراخ قطعه کار را با استفاده از مته نقطه ای با مخروطی کمی بزرگتر از مته مورد استفاده در ایجاد سوراخ موجود، شناسایی و سوراخ کنید. با این حال، برای به دست آوردن نتایج مطلوب، با مته مرکزی سوراخ نکنید.

مرحله ۳: یک قانون کلی خوب که به تعیین بهترین اندازه مته کمک می کند این است که منهای ۲٪ – ۴٪ از سایز ریمر – منهای ۲٪ برای فلزات سخت تر و ۴٪ برای مواد نرم تر.

مرحله ۴: تغذیه و سرعت مناسب را برای مواد، ابزار reaming و عملیات اعمال کنید. با این حال، اطمینان حاصل کنید که مته و سوراخ به خوبی با مایع خنک کننده یا روغن برش در طول عملیات CNC ریمینگ روغن کاری شده باشند.

مرحله ۵: تغذیه و سرعت ریمر را کنترل کنید
چرخش در هر حرکت (RPM): از ۱/۲ – ۲/۳ سرعت مورد استفاده در حفاری سوراخ استفاده کنید.
تغذیه: دو برابر تغذیه مته استفاده شده استفاده کنید
مرحله ۶: بالای سوراخ را با استفاده از یک سینک ۹۰ درجه یا ۸۲ درجه برای شکستن لبه سوهان کنید.
مرحله ۷: از روغن برش یا خنک کننده سبک تر برای روانکاری استفاده کنید زیرا عملیات ریمینگ برای عملکرد بالا لزوماً به مایعات برش سنگین نیاز ندارد. این به شما امکان می دهد اندازه دقیق و یک سطح صاف برای دیواره های سوراخ ایجاد کنید.

مرحله ۸: از متوقف کردن ریمر در حین کار یا نوک زدن دیواره های سوراخ با ریمر تا زمانی که از ته سوراخ خارج شود خودداری کنید. هنگامی که دستگاه خاموش است و دوک کار نمی کند، ریمر را مستقیماً از سوراخ سوراخ شده بیرون بکشید.

مشکلات رایجی که در حین برقو کاری رخ می دهد

هنگام تلاش برای ایجاد سوراخ در قطعه کار، چندین عارضه رخ می دهد. از جمله آنها عبارتند از:

  1. برقو به دلیل ناهماهنگی و تغذیه و سرعت نادرست، سوراخ هایی با دهانه زنگ کوچک یا بزرگتر ایجاد می کند.
  2. برقو ممکن است به دلیل زبری سطح بالا، مواد نامناسب ابزار یا کمبود جریان سیال برش به ناحیه برش گرفته شود و بشکند.
  3. برقو ممکن است به دلیل پخ های نابرابر، پخ زدن، خارج شدن بیش از حد دوک، یا برش ناکافی، سطح سوراخ را به خطر بیندازد.
  4. فرسودگی یا شکستگی بیش از حد ابزار به دلیل ناهماهنگی یا فشار بیش از حد دور زدن رخ می دهد.

برای خرید فنر قالب و سنبه پران و همین طور کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، به وب سایت formoboresh.com مراجعه نمایید و از این محصولات دیدن نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رپورتاژ آگهی
ایرانی موزیک – دانلود آهنگ جدید

عنوان: ” ایرانی موزیک – دانلود آهنگ جدید – آهنگ جدید ایرانی “ جاذبه‌های بی‌پایان موسیقی: سفری به دنیای صداها مقدمه: در دنیای پویانمایی و هیجانی موسیقی، هر لحظه یک تازگی جذاب و یک تجربه فراموش‌نشدنی را در انتظار داریم. ایرانی موزیک به عنوان یک راهنمای جامع به شما کمک می‌کند …

رپورتاژ آگهی
کابینت

کابینت ممبران مدرن کابینت ممبران مدرن، یکی از انتخاب‌های محبوب برای دکوراسیون داخلی منزل است. ممبران یک نوع پوشش برجسته است که بر روی سطح کابینت قرار می‌گیرد و باعث می‌شود آنها ظاهری زیبا و مدرن داشته باشند. مزیت اصلی کابینت‌های ممبران، ظاهری صاف و بی‌درز است که به دلیل …

نرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکی: بررسی و مقایسه بهترین گزینه ها
رپورتاژ آگهی
نرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکی: بررسی و مقایسه بهترین گزینه ها

نرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکی یکی از مهمترین نرم افزارهایی است که برای ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان مالیاتی به کار می‌رود. با توجه به اینکه ارسال صورتحساب الکترونیکی از سال ۱۳۹۶ به جای صدور صورتحساب کاغذی الزامی شده است، استفاده از نرم افزارهای ارسال صورتحساب الکترونیکی برای افراد …

بت اسپات